That´s life

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Veronica - 17 januari 2010 22:32

Jag har nyst i flera dagar utan minsta symtom på att bli sjuk i övrigt, trodde det var något jag var allergisk mot. Men nu kom det, känner mig som jag vet inte vad. Snorig och känner att jag börjar närma mig ett feberutbrott. Jag har verkligen, verkligen inte tid med det! Imorgon måste jag vara på skolan för intro och läkemedelberäkningsföreläsning. Och sen börjar jag praktiken på tisdag. Jag kan inte vara sjuk första veckan..det är ju 25% av den praktiken. Så nu försöker jag streta imot och inte känna efter...brukar inte ta febernedsättande men nöden har ingen lag.


Ska bli jätte kul med praktik! Längtat särskillt till psykiatripraktiken, jag tror det kan vara ett alternativ att jobba inom sedan. Praktiken blev lagd på en avdelning med psykosinriktning. Väldigt spännande! Spännande att se hur dom jobbar, hur sjukdomen ter sig och vad det är för team man kommer jobba med.

Så är det att bara flyta med igen i det som händer, psykiatripraktik, seminarium, praktik på barnmottagningen och läkemedelstenta. Kan inte låta bli att tänka att det kommer gå fort som attan nu och efter detta är det nästan sommar..åtminstone vår. Börjar närma mig arbetslivet.


Av Veronica - 17 januari 2010 15:51

Jag sitter och känner mig nöjd. Jag gillar "dagen efter",barnen har lekt en massa med barnvaken så dom är "färdigaktiverade", glada och snälla och det är underbart att få träffa dom när man saknat dom. Jag är så avslappnad att jag har ro att inte göra någonting villket jag aldrig har annars. Det är skönt att bara vara hemma, äta mat (extra gott idag) och se på film. Dessutom ser jag alltid till att det är städat innan jag går ut och då är det extra skönt att komma hem. Är så nöjd över gårkvällen, var så skönt att dansa och se människor. Så trevligt folk jag var hos, glada och lättsamma människor. Så äntligen kom man ut med min kära syster. Och villken kväll det blev sen! :D Jag vill ha mer dans...vill inte sluta! Längtar tills nästa gång jag får dansa.


Ovido - Quiz & Flashcards