That´s life

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Veronica - 19 januari 2010 18:49

Måste väl upprepa mig från fc.

Två genidrag idag av mina barn.

Teo slickade på grinden ute IGEN!

Olivia stoppade en idealmakaron i varje näsborre. En av dom vägrar att komma ut! Det ser vidrigt ut med den där makronen där inne...försökt med att suga ut den med sugrör och använt pincett. Fick ringa svärmor för att fråga vad sjutton man skulle göra... Det man är rädd för var tydligen att den hamnar i bihålorna och att det då blir en inflamation där.

*suck* Jag hade tänkt mig en lugn kväl ikväll efter en omtumlande första dag på praktiken och storhandlingen...


Av Veronica - 19 januari 2010 17:52

Villken huvudvärk efter storhandling på ICA Maxi! Men vad skönt att ha mat hemma! Mathias försöker gå ner i vikt och försöker planera lite mer gällande mat och inköp av mat. Ca 1100kr är man fattigare nu men förhoppningsvis så har vi mat för nästan två veckor. Inhandlat:

2 påsar fryst kycklingfilé

2,2kg Köttfärs

2,2kg Fläskkottletter

2paket fläsk

2paket bacon

Gul lök

Röd lök

Mjölk

Juice

2paket naturell keso

Bregott

Bulgur

Havreringar

Linfrön

Spagetti

Fusilli

Köttsoppa

2paket fryst sej

Mjölk

3bullar och festis (till barnen = muta för ICAterrorn)

2paket grädde

1kg fläskfilé

Falukorv

+ blöjor, toalettpapper, balsam.


Nu ska Mathias gå ut och gå i någon timme och jag känner mig mer less än impad just nu eftersom jag är rätt slut efter en omtumlande dag, huvudvärk och barn som är trötta och griniga. Mamma är rätt grinig också...ingen bra kombi. Så..då tar man till med bullarna och festisarna och lite barnprogram.

Ovido - Quiz & Flashcards