That´s life

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Veronica - 7 oktober 2008 15:06

Imorse väckte jag Teo och han var jätte trött. Bar in honom till vardagsrummet och slog på svamp bob precis som alla andra mornar. Men han vände sig om och ville sova. Försökte prata med honom och fick höra en hes kille fråga efter mjölk. När han drack svalde han med svårhet så där var det dagiset. Han hade ont i halsen också. Tror det är blåsten igår...


Han verkade bättre framåt lunch och åt ganska bra. Var trött men hade ändå överskottsenergi, det hade han förvisso även då han hade magsjuka så.

Vid halv två började vi gå till BVC och Teo fick ligga i vagnen och somnade innan vi hann förbi dagis. Sov hela tiden på BVC där jag och en annan tjej fick en kort lektion om tänder. Borsta morgon, kväll...småät inte, drick bara söta drycker till fest, bara godis en gång i veckan, sluta med napp vid 3-4år och försäkringsanmäl om barnet slår i en tand. Inget jag inte visste alltså.


Tänk ändå att det är 6 sockerbitar i 2dl nyponsoppa. Nyponsoppa som var SÅ NYTTIGT när man var liten. Man skulle ju aldrig ge ett barn 6 sockerbitar, varsågod, efterrätt! Mumsa på du bara! Uh.. Men å andra sidan, vilket aldrig kan nämnas nog...vad är det inte socker i? Helst ska vi inte äta någonting längre.

Av Veronica - 7 oktober 2008 00:08

Efter som Teo vaknade sent idag blev det köttgryta till frukost ; ) Olivia älskade grytan jag gjorde igår. Hon äter ju aldrig bra men det här var perfekt! Så det blir väl gryta för henne varje dag ; )


Idag tog jag och barnen bussen till birsta. Teo var på IKEA lekrummet medan jag och Olivia tittade runt. Olivia fick en mjukis nyckelpiga med spegel. Jag passade på att äta mitt favoritfika där...typ chokladtårta.. 12kr...funderade på att köpa två men höll mig :P

Jaja..Teo fick en liten bil för att han stod ut med att jag tittade lite i affärer sedan och han var rätt duktigt. Han har dock börjat prata så förbannat...jag känner mig helt hjärndöd. Och tjatar..."titta här, titta här, titta här, en sådan här har jag hemma....(jaa)...en sådan här har jag hemma...en sådan här har jag hemma mamma." Jaaa... ; ) "titta här då..vad är det här då?...är det ett svärd?, nästan som jag har...nästan som jag har...nästan som jag har hemma...mammma..."


Så kom man äntligen hem också, skönt det är att komma hem ibland. Tappade tydligen ena Olivias nya toffel vid busshållplatsen vid IKEA så den fick Mathias åka å hämta. Han jobbar 12h hela veckan men han kom ändå hem före oss ; )

Just nu mår jag jätte illa...känns som magsjuka! Hoppas inte det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards