That´s life

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Veronica - 13 oktober 2008 23:00

Idag har jag och barnen varit till bibblan i granloholm och lämnat böcker för att sedan ta bussen vidare till nästa bibliotek på staden. Syrran mötte upp oss och vi var på öppna förskolan i två timmar. Teo målade och grejde på men var trött. När han skulle lägga puzzel ramlade han ner från stolen på något sätt och slog i kindbenet i golvet hårt. Usch, en riktig smäll! Sen var det samling och barnen var rätt rastlösa men lite sång blev det. Teo delade ut instrument samt var gubben i gubben i lådan. Olivia var glad hela tiden.

Sen åkte syrran hem med pappa och då åkte jag och barnen till birsta. Haha, kl 16 med bussen! Teo åt korv på IKEA och var i lekrummet medan jag tittade lite. Dock blev jag lite irriterad på personalen på IKEA lekrummet som nästan tvingade mig att tvinga Teo att gå på toa för att det tydligen hänt två olyckor på någon vecka...i bollhavet. Det hade tagit de en halv dag att tvätta plastbollarna där. Men vad fan, jag försökte förklara att han aldrig kissar på sig och är dukig på att säga till när han behöver gå på toa. Men de lyssnade inte på mig utan jagade en upprörd och ledsen Teo som inte alls ville gå på toa. Tror han kände sig en aning kränkt faktiskt. Tillslut gav de upp och sa "ja du får väl hjälpa oss att tvätta bollarna ifall det händer något"...hon sa det på skoj men jag såg att hon var rätt less på att jag inte tvingade med Teo på toa. Jag försökte ju få honom att gå på toa innan dem men han ville ju verkligen inte. Jag gick därifrån som en skamsen hund och hoppades att de lämnade Teo ifred.
Sen gick vi till ÖB, anledningen till att vi åkte till birsta, jag är för snål för att köpa diskmedel och tvättmedel på ICA, har aldrig gjort det och kollade priset häromdaen...jäklar vad dyrt!! Så in på ÖB och köpa lite nödvändiga saker och en fin filt till olivia som var i samma rosa/lila färg som hennes stövlar och detaljer på overallen. ; ) 39kr, jätte mysig fleece.

Av Veronica - 13 oktober 2008 21:00

Kl 16.10 kom Mathias hem, hör och häpna. Och vi åkte direkt till birsta för att köpa en tröja åt Teo till fotograferingen imorgon. Tisdagar var det tydligen "hemmadagar" på birstacity och det var jätte mysigt! Lugnt, gratis mat för barn, film för barn, det bjöds på cider och godis och det spelades livemusik. Mysigast var att hela familjen var där och att vi tog det lugnt och inte stressade, busade med Teo. Vi unnade oss att äta där också, dyrt som attan men gott. Teo åt jätte mycket ris och friterad kyckling. Jätte mysig dag!

Av Veronica - 13 oktober 2008 00:30

Idag kom Annette och tog Teo på bio. Vilken tur man har så fina föräldrar och svärföräldrar som hjälper till och engagerar sig i barnen! Jag hade bestämt mig för att bara vara hemma den här gången och ta det lugnt. Syrran kom över och vi hade en jätte trevlig dag tillsammans! Vi såg Iron man och syrran tyckte den var lika bra som jag tyckte. Såg den för tredje gången ; ) Skit bra film! Action, budskap, humor och superhjältigt! ; ) ; ) Precis min smak!

Sen bjöd jag på middag och det blev lax, bakpotatis, stekta grönsaker och cremefraiche/rödlök/dill-sås samt vitlöksbröd. Jätte gott! Olivia åt också lax och det var en favorit. Värmde lite barnmatsburk också...det var inte lika poppis.

Så gick syrran hem vid 19 och väntade på Mathias som man trodde slutade då, men ingen Mathias förrän runt 21. Han jobbade över....alltså mer än de 12h han jobbar per dag. Han kom hem till en toppenpigg fru då eller inte. Så var han tvungen att handla också då både blöjer och toapapper var slut. Jaja...jag fick Teo att somna fastän Olivia ammade. Wow! Så båda barnen sov mirakulöst vid 22 då Mathias kom hem från affären. Varit in till Olivia å givit henne nappen tre gånger och ammat en gång...på 2,5h. Ska väl tvinga mig att lägga mig nu. Så här ligger barnen just nu. Det är nu man tittar på dom, luktar  på dom och känner hur jäkla mycket man älskar dem.

Ovido - Quiz & Flashcards