That´s life

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Veronica - 27 oktober 2008 23:59

Härrom dagen sa jag till Mathias, "nu har jag lust att köpa det dyraste sexigast plagget som går att hitta och gå ut på krogen för bekräftelse". Haha...bara en mamma vågar säga så, mena det och stå för det. Synd att man har hår som en flottpanna samt helan och halvan bröst. Hur som helst, jag skiter i vilket, kan inte något bara handla om mig? Bara mig...bara mig. I´m fucking worth it. Ge mig en jävla julklapp.

Önskerepliken vore "fy fan vilken snygg brud du är, kan jag inte få komma hem till dig, städa ditt hem och ta hand om dina ungar medan du får sova ut imorgon?".

Av Veronica - 27 oktober 2008 23:36

Har ni någonsin känt er bakis fast ni inte är det? Jag räcker upp en hand! Jag är så jäkla trött, skrattar åt allt! Just nu tänker jag på hur många gånger jag ammar per natt och hur många som klagar på att de får gå upp med en 1månaders två gånger per natt och undrar om det är normalt. Ibland undrar jag om jag gör något himla fel men jag har en 9månaders som äter 5ggr/natt och vaknar ytterligare två för nappen. Jag vaknar alltså 7ggr/natt. Ibland är jag dödstrött och ibland är det ingen match. Hade jag tvingat ner henne i vaggan varje gång då hade jag inte orkat. Men det är inte så svårt att slänga fram bröstet när hon ligger bredvid mig. Men det blir väl var tredje natt man känner att man skulle behöva sova ut, få några timmar sammanhängande sömn. Då tar man dom någonstans, man sover med Olivia på dagen eller sätter henne i ett hav med leksaker och lägger sig på golvet och sover...eller så får man helt enkelt vänta på att hon har en bra natt. Skulle jag bara behöva vakna 4ggr/natt skulle det vara lyx! Det lite av mitt mål just nu. Det börjar närma sig faktiskt, Olivia sover bättre och bättre. Ju mer hon äter på dagen destå bättre natt såklart. Och hur hon äter på dagen har mycket med hur trött hon är...så där har vi den onda spiralen. Hon totalvägrar äta om hon är trött....då vänder hon sig om och gnuggar ögonen. Om man vore smart hade man givit henne mat när hon verkligen är pigg. Men så smart är inte jag, det är skit svårt att ge någon spagetti och köttfärsås kl 15 (när ingen annan äter den tiden) eller kl 21 på kvällen. Då är hon som piggast. Tänk om man hade en fjärrkontroll, Olivia matdags, piiip, Olivia sovdags, piiip...


Av Veronica - 27 oktober 2008 23:19

Hej å hopp dagboken! Nä jag skojar bara, går på överskottsenergi tror jag..


Uppdatering. Igår somnade Teo ännu en gång själv och vi trodde inte våra ögon. Men ikväll var det mycket protester och gråt så han somnade tillslut i vår säng. Vill att han ska trivas i sin säng och inte känna sig tvingad att vara där. Min lilla älskling är så duktig ändå.


Idag bar det iväg till stan med syrran, vi snackade lite, åt lite lunch och jagade Teo över hela IN gallerian typ. Teo tittade på julklapp han önskade sig av sin kära moster. Det blir nog en zorrofigur om han har tur. Sshh..säg ingenting! ; )


På eftermiddagen tittade vi på världens minsta parhus som snabbt blev nedröstat av Mathias. Jag känner väl att jag kan bo vart som helst just nu. Men vi är lite sugna på ett hus i.....

...nacksta. Tada! Det är humor på hög nivå, vi har alltid sagt "vem köper hus i nacksta?" men det ligger inte i gröten iaf...det är billigt, nära stan och på rätt sida av stan. Hellre där än här! Hellre tomt än en hall på en kvadratmeter. Nu ska jag flytta och där med basta!


När vi kom hem gjorde vi tacogratäng av överbliven tacoköttfärst från igår. Köttfärs, lök, paprika, tacosås, krossade tacochips och lite ost så hade man en mumsig middag med lite cremefraich till. Mums! Efterrätten hade mamma beställt...gissa vad det är?...

Före

 

Efter

 


Av Veronica - 27 oktober 2008 23:11

Utmanad av Emily (säger vi). Kul att svara på sånt här, tydligen är jag naturlig. Hmm..snarare lat?


Mina svar:

(x) Mascara över 100 kr

(x) En plattång

( ) En locktång

( ) Designparfym

() Foundation över 200 kr

(x) Ögonfransböjare

() Olika borttagningsmedel

( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska

() Läppglans över 100 kr

( ) Hårinpackning

() Bodybutter

(x) Bodylotion

() Parfym över 300 kr

Summa = 4

Du ...

( ) Använder locktång/plattång varje dag

( ) Använder foundation varje dag

( ) Använder mascara varje dag

( ) Använder kajal varje dag

( ) Använder läppglans varje dag

() Använder bodybutter varje dag

( ) Använder bodylotion varje dag

() Använder ansiktsrengöring varje dag

( ) Använder hårinpackning varje dag

( ) Använder hårspray varje dag

( ) Tränar på gym

( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 0

Du har...

( ) Tonat håret

( x) Färgat håret

( ) Hårförlängning

( ) Piercat dig

( ) Tatuerat dig

(x) Tagit hål i öronen

Summa = 4

Totalt: 8

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.

10-15 Konstgjord behandlad blomma.

15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.

20- 25 Du är en fryst jordgubbe.

25-30 Barbiedocka. Bara plast.

Ovido - Quiz & Flashcards