That´s life

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Veronica - 30 oktober 2008 14:15

Så har man fått i sig lite lunch också. Frågade Teo om han ville ha makroner som blev kvar sen i förrgår med falukorv eller korv med bröd. Han skulle ha korv med bröd. Gjorde det till honom och värmde makaronerna till mig men då skulle han ha dom och korv med bröd också. Så då fick man koka en korv till mig då som var kvar och äta lite hårdbrömackor. Olivia åt upp makronerna som blev över på Teos tallrik ; ) lite korv slank ner också. Hon måste ha bra mage som kan bryta ner hela makroner så fint hihi.

Nu sitter Olivia i spälsängen som vi har satt ihop för att sälja, men den är så bra för hon sitter och leker i den att jag överväger att ha kvar den ändå. Men den tar lite plats i hallen ; ) Teo försöker titta på turtles men verkar inte särskilt road, har precis gått och sagt "sax jag måste ha sax" och burit på Olivias överkast...öhm nej ingen sax Teo!
Nu klättrar Teo upp i spjälsängen och säger "läggdags", tror han kanske är lite trött? Han har med sig en kudde också. Han klättrar numera upp på en fotölj vi flyttat mot spjälsängen för igår fastnade han med benen mellan spjälerna medan han låg med huvudet mot golvet och skrek. Trodde det var dags för spya men då höll han på bryta benen istället. Såg ut som om han brutit vänster benet när jag kom in men det var det inte som tur var. Tur de är böjbara barnen! :D Stackars Teo!
Haha nu försöker Teo få Olivia att ligga bredvid och det var inte poppis. "Jag försöker bara vila en liten stund", säger Teo till Olivia.


Brr

Av Veronica - 30 oktober 2008 08:07

Åh vad jag hade velat sova ut idag men Olivia vaknade 7.30, usch vad kallt det är! *brr* Teo sover fortfarande i sin säng! Har aldrig hänt att han sovit hela natten i sin säng så han är nog dålig idag med. Var tvungen att gå dit och se om han andades... Häftigt var det iaf, att han fortfarande låg där!


Idag är man strandsatt då, hemma. Inte har jag mycket mat hemma heller eftersom Mathias envisades att gå på hockey igår istället för att handla till oss ; ) Orkar inte gå till ICA med mina dåliga barn. Olivia är också snorig och hostig. Det lutar åt hemkört till middag...

Ovido - Quiz & Flashcards