That´s life

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Veronica - 4 oktober 2009 17:52

Snart kommer svärfar och hämtar barnen på väg hem från jobbet. Detta för att vi ska kunna storhandla då Mathias slutar 19. Det betyder att jag har ca en timme ensamtid...något jag verkligen behöver. Mitt huvud håller på att sprängas. Teo har inte varit att leka med de senaste timmarna. Retats och tagit saker av Olivia, slitit i allt hon håller i, hållit fast henne och vägrar släppa fast hon skriker av panik. Sen spottade han på Olivia helt plötsligt, något påhitt...då blir jag galen, det värsta jag vet när han spottas! Så tar han sats och kastar sig på Olivia för att ta det hon håller i. När hon sover i soffan så sätter han sig på soffryggen bredivd och vickar fram och tillbaka och när jag viskar att han inte får sitta där för att hon vaknar då så skrattar han och vägrar flytta sig. Han vägrar kläder och sen när han har på sig kläder så äter han tröjan och drar i den över knäna och stoppar upp armarna i hålet för halsen. Sen börjar han hälla saft från ett glas till ett annat och när han inte får det så doppar han en toalettrulle i ett glas saft. Precis nyss så kastar han en stor metallbil över halva vardagsrummet. Mitt tålamod är på noll just nu. Det går inte att vara inne såhär en hel dag med båda barnen. De har inget att göra och jag har ingen fantasi ibland. De vill inte rita och inte leka med lego, inte titta på film och inte leka med dockhuset etc etc... Ut i det här vädret..nej tack.

*Djupt andetag* Det är antagligen mitt fel alltihop som inte givit tillräckligt med uppmärksamhet men det är inte lätt när man är själv...jag måste få vila någon gång! Jag behöver vila...

Av Veronica - 4 oktober 2009 12:29

Vad duktig han är Ulrik, vinnaren av Lilla melodifestivalen 2009. : ) Så fin låt!! Och fin röst, helt otroligt!

Iof är han hela 15år, det gör iof att jag tänker...jäklar, man är inte stor när man är 15år! Lilla lilla Ulrik, tänk vad 15åringar håller på med nu för tiden...kan ni tänka er en sådan liten knarka, var med i knivslagmål etc.


Lite text från låten:


Tänk om man satte allt i perspektiv

Man kunde vara fattig och sjuk i ett annat liv

Inte ha några vänner, familj eller nån hund

Ingen som bryr sig om en, ens för en liten stund


Men jag har det bra idag

Jag har det bra idag

Det är en vanlig dag och jag har det bra

Jag har det bra idag


Allting handlar om relativitet

Man jämför sig och mäter om så i hemlighet

Men om vi slutar mäta oss med de som har det bäst

Skulle vi nog märka, vi lever i en fest

Av Veronica - 4 oktober 2009 12:03

Det plingar på dörren och jag öppnar dörren i endast ett linne.

"hej?"

"hej..eh stör jag?", säger en man i dörröppningen.

"nej."

"jo...eh...lycka det vill väl alla ha...men vem vänder man sig till när man behöver mer lycka?"

"eh...till sig själv."

En kille några år äldre än mig själv står bakom mannen och hans ögon nästan poppar ut ur skallen.

"ja men tror du bibeln skulle kunna vara till hjälp?"

"ja om man tolkar den rätt..visst"

"Ja men skulle jag kunna få läsa ett stycke här..?"

"nejtack..hejdå"

Stänger dörren.


Trevligt med främmande såhär på segsöndag! Uppfriskande.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards