That´s life

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Veronica - 8 oktober 2009 23:24

Godnatt gott folk! Mammi drar ner rullgardinen.

Av Veronica - 8 oktober 2009 21:27

Imorgon är det fredag. Den spenderas på drakborgen, en dag för barnen.

Lördagen blir en vuxendag. Olearys och se Sverige-Danmark samt fest. Krogen möjligtvis. Det ska bli en lång och rolig kväll. Barnen sover hos morfar så då får man passa på.

Längtar verkligen, behöver få av mig lite bekymmer.


Av Veronica - 8 oktober 2009 10:41

Tittade på klippet på aftonbladet om den där starka 5åringen Giuliano. Fruktansvärt tycker jag. Det är inte normalt att träna så mycket och från redan 2år, hur ska kroppen bli? Han såg inte särskillt harmonisk ut heller, titta hur han ser ut under ögonen. Pappan påstår att han tränar av egen vilja, men det skulle förvåna mig väldigt om en 3åring vill träna 2-3timmar om dagen 5dagar i veckan jämt. Och även om han vill det och älskar applåder och blir lycklig av det som det står i artikeln, är det verkligen sunt att redan som så liten relatera lycka till sådanna prestationer?

Av Veronica - 8 oktober 2009 10:00

10.00 Ledig och jag känner mig stark på något sätt, har fått bekräftelse att jag faktiskt klarar av det yrket jag valt och det är ett bra utgångsläge i livet. Jag och barnen ska ta det lugnt idag, ev. åka ner på stan efter lunch och boka en klipptid till mig, funderar på åt Teo också....men vet inte hur han ska klippa sig? De kanske har något tips..


Pang pang säger barnen och Teo säger "jag vann!" och Olivia säger "vann!!"....så morrar dom åt varandra högt och skrattar åt varandra. "Det var jag som vann", säger Teo och Olivia säger "jaaaa" och skrattar.

Undrar hur det låter sen ja, när det verkligen är vinnarskalle hos båda...

Av Veronica - 8 oktober 2009 09:55

"Ajöken ajöö... Det börjar med aaa och slutar med ööö. Vad kommer där i mellan?"

Känner ni igen det barnprogramet? Var nog 10år sedan jag såg det sist och nu går det på TV..

Känns speciellt.

Ovido - Quiz & Flashcards