That´s life

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Sjuk

Av Veronica - 17 januari 2010 22:32

Jag har nyst i flera dagar utan minsta symtom på att bli sjuk i övrigt, trodde det var något jag var allergisk mot. Men nu kom det, känner mig som jag vet inte vad. Snorig och känner att jag börjar närma mig ett feberutbrott. Jag har verkligen, verkligen inte tid med det! Imorgon måste jag vara på skolan för intro och läkemedelberäkningsföreläsning. Och sen börjar jag praktiken på tisdag. Jag kan inte vara sjuk första veckan..det är ju 25% av den praktiken. Så nu försöker jag streta imot och inte känna efter...brukar inte ta febernedsättande men nöden har ingen lag.


Ska bli jätte kul med praktik! Längtat särskillt till psykiatripraktiken, jag tror det kan vara ett alternativ att jobba inom sedan. Praktiken blev lagd på en avdelning med psykosinriktning. Väldigt spännande! Spännande att se hur dom jobbar, hur sjukdomen ter sig och vad det är för team man kommer jobba med.

Så är det att bara flyta med igen i det som händer, psykiatripraktik, seminarium, praktik på barnmottagningen och läkemedelstenta. Kan inte låta bli att tänka att det kommer gå fort som attan nu och efter detta är det nästan sommar..åtminstone vår. Börjar närma mig arbetslivet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards