That´s life

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Bustrollen -ställer till en massa

Av Veronica - 21 januari 2010 22:20

Dessa promenader...jag har lust att ta promenader jag också bara som hämd! ; ) När Mathias är borta så passar barnen på att löpa amok här hemma. Olivia skulle klättra på mig hela tiden och hoppa. Hon vägrade sluta med det samt hoppa i soffan. Sen lägger sig både hon och Teo och "cyklar" med fötterna vid mig och när jag säger att de får flytta benen lite så de inte gör mig illa så manar Teo på Olivia att lägga sig närmare mig och säger "Olivia sparkar dig, säg till henne". Jag är redan nu less och trött och försöker hålla lugnet, det ömmar i sidan och huvudet värker. Sedan går barnen och det blir lite väl tyst, de står i skafferiet (dags att skaffa lås på det!) och de har hittat kakor. De får ta kakor men bara en och en och påpekar att de inte får lägga kakor i soffan som de alltid gör. Resultatet blir såklart att alla kakor som låg i burken ligger i soffan. De går och leker och jag städar. Eftersom jag jobbar helgen så är det här vårt fredagsmys så de får lite godis efter en stund, de blir kladdiga och går och ska tvätta händerna. Det blir översvämning i handfatet. Olivia kissar i pottan, ställer sig på den för att nå handfatet och allt kiss hamnar över hela badrummet. De går och jag torkar upp. När jag är klar och sätter mig död i soffan kommer barnen till mig och luktar skumt, tvål..tänker att det är från att de tvättat händerna men kommer plötsligt på vad det är...avfettning (Ajax). De har nått den i tvättstugan, måste stått fel! Nu var det avfettningsmedel över hela köksgolvet och det är snorhalt! Teo vägrar lyssna på mig utan springer rakt över när jag försöker torka upp det värsta med trasa först och han ramlar. Det gick bra och jag sätter på film uppe medan jag moppar hela huset ifall att.  

När Mathias kommer hem pressar jag ur mig (inte utan motstånd) att han är hur duktig som helst som gått från stan, till norra och tillbaka....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards