That´s life

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Bakis?

Av Veronica - 27 oktober 2008 23:36

Har ni någonsin känt er bakis fast ni inte är det? Jag räcker upp en hand! Jag är så jäkla trött, skrattar åt allt! Just nu tänker jag på hur många gånger jag ammar per natt och hur många som klagar på att de får gå upp med en 1månaders två gånger per natt och undrar om det är normalt. Ibland undrar jag om jag gör något himla fel men jag har en 9månaders som äter 5ggr/natt och vaknar ytterligare två för nappen. Jag vaknar alltså 7ggr/natt. Ibland är jag dödstrött och ibland är det ingen match. Hade jag tvingat ner henne i vaggan varje gång då hade jag inte orkat. Men det är inte så svårt att slänga fram bröstet när hon ligger bredvid mig. Men det blir väl var tredje natt man känner att man skulle behöva sova ut, få några timmar sammanhängande sömn. Då tar man dom någonstans, man sover med Olivia på dagen eller sätter henne i ett hav med leksaker och lägger sig på golvet och sover...eller så får man helt enkelt vänta på att hon har en bra natt. Skulle jag bara behöva vakna 4ggr/natt skulle det vara lyx! Det lite av mitt mål just nu. Det börjar närma sig faktiskt, Olivia sover bättre och bättre. Ju mer hon äter på dagen destå bättre natt såklart. Och hur hon äter på dagen har mycket med hur trött hon är...så där har vi den onda spiralen. Hon totalvägrar äta om hon är trött....då vänder hon sig om och gnuggar ögonen. Om man vore smart hade man givit henne mat när hon verkligen är pigg. Men så smart är inte jag, det är skit svårt att ge någon spagetti och köttfärsås kl 15 (när ingen annan äter den tiden) eller kl 21 på kvällen. Då är hon som piggast. Tänk om man hade en fjärrkontroll, Olivia matdags, piiip, Olivia sovdags, piiip...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards