That´s life

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Partylite

Av Veronica - 29 oktober 2008 09:18

Igår var jag på partylite hos Emily, jätte trevligt var det verkligen. Fint sällskap och fina ljus! Gott fika också ; ) Jag beställde ljus med kanellukt för det är det bästa som finns. Röda, mysigt till jul! Mathias var hemma med barnen och när jag kom hem stod Mathias i sängen och vyshade Olivia medan Teo stod i vardagsrummet rakt upp och ned. Tänkte att nu bråkar säkert Teo och Mathias för att Teo inte är tyst medan Olivia försöker somna. Men så var inte fallet. Teo hade försökt sova i sin säng och Olivia hade precis vaknat. Olivia hade faktiskt somnat med Mathias...hur skönt som helst! Hon brukar nästan aldrig göra det nämligen. Barnen hade lekt fint med varandra och Mathias hade till och med hunnit plockat ur diskmaskinen : )) Jag fick tårar i ögonen, finns det något bättre att komma hem till än en underbar familj? Dessutom hade Mathias spelat på internet och vunnit lite över 2000kr. Då blev man ju inte heller dåligt glad. Välkommna pengar!


Jag har nog aldrig sovit så gott som inatt tror jag, även om jag frös så förbannat. Jag var liksom avslappnad. Jätte skönt! Olivia åt inte heller så himla mycket...tre gånger kanske fram till 5...sen var det maratonamning som gällde fram till 7.50 Då vaknade Teo och var utvilad och glad. Vi kom till och med ut till tvättstugan till 8.30 innan dagis.  : )
Jag har nog aldrig tvättat så här mycket någonsin. Eftersom Mathias jobbat borta länge och Teo varit sjuk har vi inte hunnit tvätta. Så var såklart tvättstugenycklarna spårlöst försvunna i helgen också. Så idag blir det kämpigt! Säkert ett ton tvätt! Kommer inte hinna tvätta klart allt men nästan. 8 ICA kassar och en tvättkorg plus ett täcke. Täcket får jag ta imorgon och lite kläder jag ska sälja. Viktigast med sånt Mathias ska ha med imorgon då han ska åka iväg och jobba någonstans....vart?? jaja...kommer väl hem på måndag eller dyl. *suck*


Fattar inte att det är så fruktansvärt kallt inne i vårt sovrum, det brukar vara så varmt hos oss till och med på vintern att jag inte ens funderat att sätta på elementet. Måste göra det! Sov i långärmat inatt och frös som sjutton ändå. Teo vaknade flera gånger av att jag tagit täcket och röt "nej, låt bli!". Haha...vi får ju dela ett täcke nu när ena ska tvättas, Olivia spydde ner hela så det kändes inte så himla mysigt. Teo somnade förövrigt själv i sin säng igår igen!! :D Min stora kille!! Han somnade med Buzz lightyear men vid 5tiden vaknade jag av att han stod och grät inne i badrummet. Var väl och kissade och nu stod han och hostade. Har råkat ut för lite hosta stackarn, inte alls roligt och han blir torr i halsen. Får se om det blir bättre snart, bad personalen på dagis att ringa om han inte orkade med sig eller blev värre.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards