That´s life

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Torsdag eftermiddag med sjuka barnen.

Av Veronica - 30 oktober 2008 14:15

Så har man fått i sig lite lunch också. Frågade Teo om han ville ha makroner som blev kvar sen i förrgår med falukorv eller korv med bröd. Han skulle ha korv med bröd. Gjorde det till honom och värmde makaronerna till mig men då skulle han ha dom och korv med bröd också. Så då fick man koka en korv till mig då som var kvar och äta lite hårdbrömackor. Olivia åt upp makronerna som blev över på Teos tallrik ; ) lite korv slank ner också. Hon måste ha bra mage som kan bryta ner hela makroner så fint hihi.

Nu sitter Olivia i spälsängen som vi har satt ihop för att sälja, men den är så bra för hon sitter och leker i den att jag överväger att ha kvar den ändå. Men den tar lite plats i hallen ; ) Teo försöker titta på turtles men verkar inte särskilt road, har precis gått och sagt "sax jag måste ha sax" och burit på Olivias överkast...öhm nej ingen sax Teo!
Nu klättrar Teo upp i spjälsängen och säger "läggdags", tror han kanske är lite trött? Han har med sig en kudde också. Han klättrar numera upp på en fotölj vi flyttat mot spjälsängen för igår fastnade han med benen mellan spjälerna medan han låg med huvudet mot golvet och skrek. Trodde det var dags för spya men då höll han på bryta benen istället. Såg ut som om han brutit vänster benet när jag kom in men det var det inte som tur var. Tur de är böjbara barnen! :D Stackars Teo!
Haha nu försöker Teo få Olivia att ligga bredvid och det var inte poppis. "Jag försöker bara vila en liten stund", säger Teo till Olivia.


 
 
m

m

30 oktober 2008 20:44

Jo de vågar du=)

http://www.mly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards