That´s life

Alla inlägg den 7 december 2008

Av Veronica - 7 december 2008 23:03

I eftermiddag har jag bara legat. Mellan 13-16 ungefär. Var inte alls bra, har tagit alvedon hela tiden fram till nu också för huvudvärk. Känns som om jag inte kan tänka. Vi har iaf varit till svärfar och svärmor ikväll och ätit mat. Lyxigt med färdiggjordmat sådär. Rödspetta, potatis och skagenröra, gott!! Vi pratade lite om huset, lägenheten och om inreding. Om vi får sålt lägenheten för det pris vi begär funderar vi på att låna till ett nytt kök. Men vi får se...


Nu ska vi lägga oss och sova, imorgonbitti är det besiktning och jag hoppas de inte hitta en massa tok. Ska bli kul dock att få se huset igen! Har bara varit där en gång ;D Ska bli skitkul faktiskt...tänk att vi ska bo där sedan! Funderar på att kika lite mått för ev tapeter ;) Åh jag får sådanna behaglighetskänslor när jag tänker på olika inredningsdeltaljer som är möjliga.

Av Veronica - 7 december 2008 11:10

God morgon! Fick sova till halv elva idag, det kändes inte så länge.. inte förrän vid två i natt hade båda barnen somnat. Olivia hade inte sovit på hela dagen, förstår inte vad det är?? Hon har knappt sovit inatt heller, hon vaknar hela tiden och äter. När hon väl somnade riktigt vaknade jag av det och funderade på om Mathias var hemma som var chafför när jag somnade så jag ringde honom och hörde signalen och stängde av. Kollade klockan på hans mobil idag, 5.40...då somnade Olivia riktigt. *suck* Själv kände jag mig sjuk igår, mådde inte alls bra och tog till och med alvedon, jag som helst inte vill ta tabletter. Hade förkyldont i nacken, mådde ila, hade en tryckande kändla i huvudet och kände mig febrig, jag orkade inte alls med mig. Känner mig inte så bra idag heller men är väl lite mer utvilad iaf. Barnen var helt tokiga igår. Ingen av dem kunde sova och Teo försökte verkligen driva en sjuk mamma till vansinne igår, det var "pet i sidan"-kvällen igår tror jag (ni vet när någon försöker få en att bli galen genom att peta en på sidan av magen).


Vi klädde granen igår iaf : ) Teo var så duktig på att hänga upp julgranskulorna, det blev lite väl mycket ibland på samma gren dock...förstår inte, även förra året var det samma gren han satt hur många som helst på...precis som om det måste vara många kulor i mitten på höger sida *hihi*. Teo var väldans stolt över granen iaf "mamma, har du sett...villken fin graaan de är.." Han är helst salig över våran gran och sa ungefär samma sak bland det första han gjorde när han vaknade nyss.


Ja så var det lunch på en gång, det blir ingen riktig luch för oss, Mathias har köpt baguetter och räkor. Så har vi skinka och ska koka lite ägg. Blir väl båda äggmackor och skinkmackor tror jag. Mums!


Nu är Teo helt förstörd eftersom han vill ha Dinico (från Cars) från sin chokladkalender...precis som jag vet under vilken lucka den är...hmm..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards