That´s life

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Veronica - 23 december 2008 20:23

Idag var vi på birsta en sväng och sedan skjutsade Mathias mig till stan, tänkte ju jag skulle klippa mig. Mathias åkte hem och jag fick en tid kl 19.15, klockan var då 15.00 Så jag försökte komma på vad jag skulle göra i fyra timmar på stan. Jag gick en sväng och tittade efter klänning till nyår och hittade tillslut en på gamla 1891, vad nu affären heter. Sötaste klänningen och dessutom 30%! Jag fick 50% när jag visade att en söm hade börjat springa precis vid dragkedjan! Vilken tur jag hade, det är ju bara att sy något stygn så! Glad jag är, trodde aldrig jag skulle hitta något!

Sen visste jag inte vad jag skulle göra så jag ringde pappa vid 16 och det blev så att jag åt middag och han fikade på charm. Så fick jag lite sällskap ett bra tag, jag köpte en klänning åt Olivia till imorgon, pappa köpte en slips till Teo. Så köpte jag sista 100kr presenten och ett par tajts åt mig köpte jag i bara farten (som jag behövt länge eftersom mina är sönder men jag varit för snål). Sen när pappa gått hem så köpte jag en blixten lastbil och ett svärd åt Teo. Jag kunde inte låta bli! Vi som bara tänkte ge turtles till honom eftersom han får så himla mycket julklappar och vi brukar ju köpa något till honom varje lön. Nu blev det även ett målarstafli, en jeepbana, blixtenlastbilen och ett svärd....och tre turtles då. Nej jag ångrar mig inte....jag vet hur underbart det var när man hade hundra paket att öppna! DET är julafton :D Hur materiellt det än låter så skiter jag i det.

Sen klippte jag mig iaf och, ja det ser väl ungefär likadant ut, lite uppklippt och fräscht. Är väl nöjd : )


Herregud imorgon är det julafton, vad skönt! Nu ska jag slå in sista paketen. Skitjobbigt! :D

God jul på er!

Av Veronica - 23 december 2008 12:39

Teo har ju fått adventskalenderpaket varje dag nu. Hittills har han fått, riddare, drake, godis, olika farmdjur, sjöröversett och pistol m.m

Imorgon på julaftonsmorgon kommer han få en turtles. Hoppas han blir glad ; ) Han har blivit glad för vad han än fått. Tror det är roligast att öppna själva paketet. Ska bli kul att se honom imorgon :D

 

Min lilla sjörövare.

Gud vad jag älskar den pojken! Han är underbar.

Av Veronica - 23 december 2008 12:16

Igår blev det julbak så det stod härliga till! ; ) Det blev..få se nu.. tre praliner (glögg, likör och nougat), mozartkulor, rischoklad och gammaldagskola. Det blev jätte gott :D Jag och syrran bakade från 11-16, tyckte vi hann mycket ändå! Vi bakade även en saffranssockerkaka, men den blev totalt misslyckad :D Den bara föll ihop till smulor *hihi* men den blev god ändå! Syrran åt både lunch och middag här och så såg vi på CSI.

Tänk att det är julafton imorgon, gud vad mysigt! Olivias första jul. Teos första mer medvetna jul. Han är verkligen förväntansfull. Mitt lilla charmtroll!

Mathias är nu och köper lite alkohol till vår barnfria nyårsafton och sen ska vi ner på stan en sväng, tänkte hoppas på att få klippa mig någonstans. Kanske man har tur, det är väl ingen som har tid att klippa sig dagen innan julafton, eller? Sen har vi lite ärenden på birsta en snabbis. Vi måste på Maxi och köpa julskinka också. Mathias ska göra skinka och senap ikväll, mums! Sen blir det att slå in de sista julklapparna och hoppas på att man har papper, snören och etiketter så det räcker. Igår började jag och syrran slå in paket och snöret räckte till ett av dem ; ) Så vi gick på ICA efter mycket tjat från min hurtbulle till syster. Hon tog Olivia i sjalen och så traskade vi i blåsten. Jag var så smart att jag köpte två rullar för 14 istället för tre för 15. ; )


Ja lite sådär härligt stressigt känns det idag, jag njuter faktiskt, för imorgon kan man slappna av ju och bara njuta. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards