That´s life

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Veronica - 3 december 2008 19:22

Det är ju det jag säger...är något för bra så kommer det alltid något som jämnar ut det hela. Vi vill ha 160 000kr för våran lägenhet, så ligger en nästan likadan lägenhet ute på hemnet nu såklart..för 95! Det blir inte bra! Heldumt!

Av Veronica - 3 december 2008 18:29

Så var allt klart : ) Huset är vårt! Vad glada vi är :D Den 2feb flyttar vi alltså in. Ska bli så himla kul och skönt! Skönt att slippa trängas här, för det är verkligen trångt nu känner jag. Men vad ska vi ha i vårat stora hus? Det kommer se helt tomt ut ju! Särskillt i vardagsrummet. Det blir till att fynda på Eriks Hjälpen eller något. Behöver en till soffa till allrummet uppe bland annat. Och vi är ett antal lampor för lite. Ojojoj, imorgon måste jag ringa förskolehandläggaren och höra vad det finns för dagis i området, ska absolut titta in först och jämföra den här gången!

På måndag ska vi på besiktningen och det är bara att hoppas att han inte hittar så mycket konstigheter! Ska bli kul nu att inreda osv, men det är ju rätt dyrt så det får bli lite eftersom. Skulle vilja tapetsera om i vardagsrummet iaf, det är ju det man ser mest av.


Ja man lär ju ligga ett antal kvällar och fantisera om inredning och möblering...



Ja vid 12.30 hade vi skrivit på allt och så gick vi för att äta lite lunch på Oscar, världens minsta potion, tur vi skulle till dagis för dropingröt. Teo blev glad när både mamma och pappa kom. Sen åkte vi till birsta, Mathias klippte sig och medans höll mina kära barn på att reta gallfebern på mig. Var verkligen skitjobbigt i eftermiddag. Olivia bara skrek och skrek oavsett vad jag gjorde samtidigt som Teo skulle röra allt, reta mig och springa ifrån mig. Skitlätt att jaga honom samtidigt som man bar på en gallskrikande Olivia och ryggen höll på att knäckas av hennes numera ganska tunga kropp i sjalen. Så var man dyngsur om fötterna också. Blev verkligen på dåligt humör fastän husköp och några inköpta julklappar som man äntligen blev färdig med. Det slutade iaf med att jag skulle slänga in en klapp i framsätet (skulle sedan med Olivia till baksätet) då dörren slog igen på mig nedanför örat liksom på käken. Trodde jag skulle svimma nästan. Tur inte Olivia blev träffad! Skitbil till dörrar!


Nu sover äntligen Olivia riktigt för första gången idag. Vet inte om hon har haft ont någonstans? Teo ser på Tingeling, tack gud för filmen!


Av Veronica - 3 december 2008 09:08

17.20 ringde swedbank igår, det var på tiden! Trodde de slutat för dagen vid iaf 17 då! Men vi fick iaf det högre lånet så det fixade sig. :D Jätte skönt. Det enda som är krångligt nu är det här med pantbrev och lagfart. Jag har nämt tidigare för banken att vi inte har pengar till  det innan vi sålt lägenheten så jag hoppas de tänker på att vi måste låna iaf pantbrev som man betalar nu på en gång. Lagfart ska betalas inom 3mån så där hinner vi sälja lägenheten innan. Så det är det enda krukset ifall det ska bli något på tok idag. Har ju faktiskt sagt det till bankmannen och han har sagt att vi kan låna temporärt till både pantbrev och lagfart. Det är väl det att han kommer ihåg det nu och har det ordnat så det inte blir att han får stå och göra en massa pappersarbete när vi kommer. Vi har ju bara en halvtimme sedan ska vi skriva på huset. (Blir en fin väggmålning ; ) )


Pirripirr...

Ovido - Quiz & Flashcards