That´s life

Alla inlägg den 27 december 2008

Av Veronica - 27 december 2008 11:40

Ja så bär det iväg igen till birsta efter lite wookkyckling. Ska bli så kul att titta på lite inredning :D Det är en dröm att få inreda ett helt hus, även om man inte har råd med allt samtidigt så kan man alltid planera.

Idag ska vi titta på vårat matbord vi ska ha i vardagsrummet. : )) Det ska vi iaf köpa snart. Spännande!


Igår somnade Teo innan kl 21, självklart var det för tidigt och han vaknade vid 24 och var klarvaken, verkligen jätte pigg. Kom in till mig vid TV:n efter en stunds försök att somna om och så myste han med mig och pratade lite.  Vi gick in och la oss. Mathias klev upp på toa och Teo frågade vart han skulle. Mathias sa att han skulle på toaletten. "säg till när du är klar", säger Teo då. ; ) Och när Mathias kommer in igen säger Teo att han måste fixa en kudde till honom och fixar och donar till Mathias i sängen. Så säger han att han älskar honom och lägger sig på kudden bredvid. Försöker sova men han är verkligen klarvaken. Tillslut sätter Mathias på TV:n och så tittar de på Spiderman. Teo tycker det är lite läskigt och kryper upp hos Mathias.

Vid 2 är Teo jätte hungrig så då kliver de upp och äter en macka. De somnade nog inte förrän vid 4.

Tokig natt men ändå lugn, det hade kunna blivit skrikigt och gnälligt om vi tvingat honom att försöka sova fast han inte var ett dugg trött. Jag vet att han skulle somnat samma tid men medan vi blivit galna på att han inte legat still i mörkret så vi kunnat sova. Känns skönt att man inte är sådan viktigpetter ibland! De gånger vi gjort tvärtom (som så gott förespråkas) har det aldrig slutat bra. Jag vet när han är riktigt pigg och när han inte kan sova och när det finns en chans att han somnar om. Man får lita på sig själv.


Julen fortsätter känns det som, jag gillar när den stannar en stund iaf till nyår : ) Vår skitkamera funkar inte så jag har knäppt kort med mammas och syrrans kamera i jul. De enda bilderna jag har just nu, mina älsklingar

:


Av Veronica - 27 december 2008 00:10

Vilken härlig kväll det var igår, riktigt trevliga killar som var här. Vissa åkte ner till krogen men Mathias stannade hemma, skönt! Han somnade dock som en stock medan jag försökte lägga Olivia. Hon somnade 2.30 Hon somnade till musik från mobilen tillslut, självklart ramlade mobilen ner längs madrassen ner på golvet under sängen, höll på hur länge som helst i mörkret och försökte fiska upp den eftesom musiken fortsatte. Så det blev lite sent, hon sov rätt bra dock på natten som skönt var.

På morgon sa vi till Teo att tomten glömt ett sista paket. Vi la en filt över målarstaflit och Teo fick rycka bort den. När han gjort det sa han "Jahapp...får jag mitt paket nu?" Haha, han förstod inte vad det var och inte var det ett paket iaf! ; ) Men tillslut började han måla litegrann med kritor. Vi får ta fram målarfärgerna i dagarna sen.


Idag tog Mathias barnen och jag var på rean ute i birsta. Lite rea det var! Kändes som en dröm när man kom in och såg alla reaskyltarna men det var ju nästan ingenting nedsatt! Kände mig ganska lurad faktiskt. Hittade ingenting alls förutom en uppblåstbar madrass från Jula som vi ska ha på nyår.

Imorgon ska vi ut allihopa igen men bara byta lite kläder och titta på Boom och Mio. Så blir det en sväng på elgiganten för att hämta ut vårt PS3. Kanske titta lite på vårt ev framtida kök där också.... ; )


Vi funderar på att bowla imorgon om inte Mathias ska simma imorgon efter stängning (om han är med någon av simmargrabbarna). Skulle vara kul att bowla...det var länge sedan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards