That´s life

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Veronica - 9 december 2008 11:22

Vilka översättningsprogramslexikon det finns nu! Behöver extraslangar till min vagn som är köpt i Tyskland. Så jag översatt det jag ville säga. Det blir säkert helt knasigt men ändå. Tänk om dessa progam fanns när man hade Tyska i skolan...!  http://www.lexikon24.nu/svenska-tyska-lexikon


Såhär blev mitt brev:

Hellu!
Ich möchte kaufen Ersatz-Schlauch für den größten Rädern von meinem Babywelt Oregon Tandem. Haben Sie diese? Ich brauche zwei. Was würden sie kosten? Ich hätte, um sie an Schweden. Oder Sie vielleicht wissen, wo kann ich bekommen von ihnen?
Hoffe, Sie können mir helfen.
Vielen Dank
/Veronica

Av Veronica - 9 december 2008 10:49

Det är fjärde dagen med konstant huvudvärk för mig. Det blir inte bättre med varken alvedon eller ipren heller. Ska försöka hinna köpa migräntabletter idag, få se om det hjälper. Det är jätte jobbigt. Har även fått sämre syn på en kort tid så jag vet inte vad det är...


Idag skulle Teo se något julspel i kyrkan med dagis :) Får se vad han tyckte om det sedan då. Jag och Olivia ska till Erikshjälpen och kolla in om man hitta några fräna grejer att ha i huset. Kl 12.00 ska vi stå vid dörren när de öppnar för veckan ; )


Fick ett mejl igår om en till som vill komma och titta på lägenheten. Hoppas denna hör av sig igen om att komma och titta också då, förra har inte svarat än. Men det verkar ju som om intresset finns litegrann ändå! Det är i huvudtaget inte så många som köper varken hus eller lägenheter (förutom i stan då) såhär innan jul så jag är förvånad att någon i huvudtaget hör av sig! Så det är roligt : )


Det är sista veckan Mathias jobbar innan han är julledig. Han tar lite pappadagar blandat med någon sparad semesterdag, sen är det ju lite röda dagar också. Ska bli härligt att ha honom hemma. Jag ska försöka plugga lite, förbreda. Ska få låna kurslitteraturbok av en kompis, tjovs så hade man sparat in 600spänn...tokdyrt med dess böcker!! 

Ovido - Quiz & Flashcards