That´s life

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Veronica - 10 december 2008 18:20

Efter att ha lämnat Teo på dagis idag och jag och Olivia kommit hem dröjde det inte länge innan vi somnade. Så skönt att få vila! När jag hämtat Teo på dagis kom min mormor och morfar hit och busade med barnen. De är så underbara mina morföräldrar! Olivia fick en tröja med en muffin på, jätte fin! Och Teo fick sockar och en stor bil. Gissa om han blev glad, biltoken!

Så var onsdagen nästan slut...Mathias jobbar över och vi har ingen mat hemma (inget upptinat iaf). Omöjligt att ta sig till affären då det är svinkallt och Teo aldrig kommer orka gå så långt...så det är bara att vänta. Både jag och Teo är döhungriga och har tagit en och annan pepparkaka i väntan..


Jag pratade med pappa per telefon idag, jag och Mathias hade önskat oss en svart micro men kom fram till att det är lite andra saker vi är mer i behov av nu när vi köpt hus. En micro har vi ju faktiskt, om än gigantisk och opraktisk. Så vi önskar oss presentkort på Mio...men vi kom också fram till att vi får pengar den dagen vi köper något där istället eftersom det är så osäkert nu överallt gällande affärer i huvudtaget. Skulle vara jobbigt om Mio la ner och så har man ett ogiltigt presentkort där.. Vi har nämligen hittat ett vardagsrumsmatbord där : ) ett fyrkantigt (nej alla är inte fyrkantiga de är oftast rektangulära eller cirkulära). Det ska vi köpa sen! Så försöker vi hitta några snygga svarta stolar till, gärna gammeldags pinnstolar. Så om någon hittar sådanna...skrik till!!

Ovido - Quiz & Flashcards