That´s life

Alla inlägg under oktober 2008

Av Veronica - 27 oktober 2008 23:19

Hej å hopp dagboken! Nä jag skojar bara, går på överskottsenergi tror jag..


Uppdatering. Igår somnade Teo ännu en gång själv och vi trodde inte våra ögon. Men ikväll var det mycket protester och gråt så han somnade tillslut i vår säng. Vill att han ska trivas i sin säng och inte känna sig tvingad att vara där. Min lilla älskling är så duktig ändå.


Idag bar det iväg till stan med syrran, vi snackade lite, åt lite lunch och jagade Teo över hela IN gallerian typ. Teo tittade på julklapp han önskade sig av sin kära moster. Det blir nog en zorrofigur om han har tur. Sshh..säg ingenting! ; )


På eftermiddagen tittade vi på världens minsta parhus som snabbt blev nedröstat av Mathias. Jag känner väl att jag kan bo vart som helst just nu. Men vi är lite sugna på ett hus i.....

...nacksta. Tada! Det är humor på hög nivå, vi har alltid sagt "vem köper hus i nacksta?" men det ligger inte i gröten iaf...det är billigt, nära stan och på rätt sida av stan. Hellre där än här! Hellre tomt än en hall på en kvadratmeter. Nu ska jag flytta och där med basta!


När vi kom hem gjorde vi tacogratäng av överbliven tacoköttfärst från igår. Köttfärs, lök, paprika, tacosås, krossade tacochips och lite ost så hade man en mumsig middag med lite cremefraich till. Mums! Efterrätten hade mamma beställt...gissa vad det är?...

Före

 

Efter

 


Av Veronica - 27 oktober 2008 23:11

Utmanad av Emily (säger vi). Kul att svara på sånt här, tydligen är jag naturlig. Hmm..snarare lat?


Mina svar:

(x) Mascara över 100 kr

(x) En plattång

( ) En locktång

( ) Designparfym

() Foundation över 200 kr

(x) Ögonfransböjare

() Olika borttagningsmedel

( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska

() Läppglans över 100 kr

( ) Hårinpackning

() Bodybutter

(x) Bodylotion

() Parfym över 300 kr

Summa = 4

Du ...

( ) Använder locktång/plattång varje dag

( ) Använder foundation varje dag

( ) Använder mascara varje dag

( ) Använder kajal varje dag

( ) Använder läppglans varje dag

() Använder bodybutter varje dag

( ) Använder bodylotion varje dag

() Använder ansiktsrengöring varje dag

( ) Använder hårinpackning varje dag

( ) Använder hårspray varje dag

( ) Tränar på gym

( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 0

Du har...

( ) Tonat håret

( x) Färgat håret

( ) Hårförlängning

( ) Piercat dig

( ) Tatuerat dig

(x) Tagit hål i öronen

Summa = 4

Totalt: 8

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.

10-15 Konstgjord behandlad blomma.

15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.

20- 25 Du är en fryst jordgubbe.

25-30 Barbiedocka. Bara plast.

Av Veronica - 25 oktober 2008 23:20

Måste uppdatera min prinsessans framsteg också om jag inte gjort det! Min lilla Olivia stå själv numera och har gjort i några veckor...blott 9mån gammal. Duktig tjej! Men hon ät lite feg...så om han tänker på det vågar hon inte stå länge och hon vågar inte gå än. Hihi.

 

Sen kan hon även konversera genom att säga vissa grejer. När vi säger "give me five...yäää" Så säger hon "yäää"

Säger vi "bravo" säger hon "baaooo".


Hon är superbra på att klappa händerna samt leka tittut. Hon lägger över en filt över sig själv och tittar fram. Ibland när hon är trött tar det jätte lång tid innan hon tittar fram *hihi*. Mitt lilla charmtroll! 

Av Veronica - 25 oktober 2008 22:58

Jag kan inte tro det själv men Teo somnade själv i sängen ikväll!! Första gången han somnat själv!  Mathias låg bredvid honom först men hörde att jag inte orkade med Olivia så han kom och hämtade henne och gick tillbaka till Teo, vaggade Olivia och pratade lite med Teo..efter en stund gick Mathias ut och Teo somnade helt själv efter en stund. Tänk om det skulle kunna hålla i sig. Var häftigt! Jag har sagt att han ska få en Blixten pyamas om han kan somna själv. ; ) Hoppas hoppas!!


Idag tittade vi lite på skidbytarmarknaden men hittade inget. Vi ska en sväng dit imorgon också och se om de fått in några billigare skidor eller snowboard som Teo kan ha. Hoppas det! Det är svindyrt nytt och han växer ju så fort. Men det var dock rätt dyrt på marknaden också, väldiga överpriser begagnat!


Igår lämnade vi barnen hos svärföräldrarna och jag och Mathias åkte till källarkrogen och åt. Vi hae 2 till priset av en 1 och åt skagenmacka till förrätt och black and white till varmrätt. Skagenmackan var bland de vidrigaste jag har ätit! Blöt blev mackan, gräddfil med räkar och rödlök som smakade både upptinade och för gamla. Jag trodde jag skulle bli magsjuk men jag tror jag klarat mig. ; ) Varmrätten var okej men det var rätt lite mat. Mathias var inte ens mätt när han gick därifrån. Jag var inte särskillt hungrig men hade jag varit det..tveksamt om jag blivit mätt. Men det var mysigt att få vara lite själv iaf : )



Av Veronica - 23 oktober 2008 18:00

Äntligen torsdag eftermiddag, imorgon behöver man inte stressa upp då Teo inte går på dagis på fredagar. Skönt! Jäkla dagis! Idag tog jag upp att det inte verkar som om Teo har någon kompis på dagis, att han är lite utanför eftersom han började där efter många i hans ålder. Så nu skulle de iaf försöka jobba med det, försöka vara lite i smågrupper och leka så han lär känna någon ordentligt. Känns jätte skönt att förskoleläraren förstod! Teo blev dragen i håret idag stackarn. Men han är inte bättre själv, han bet han en tjej i fingret för några dagar sedan (inte så hårt dock blev bara rött) och igår hade han slagit en kille i huvudet. Men fröknarna är som vanligt inte på plats och ser vad barnen gör på Teo. Fröknarna har inte varit där i situationen säger de utan hör det andra barnet skrika när Teo gjort något....Teo skriker aldrig när han gör illa sig (och alltså inte när andra gör honom illa heller) så fröknarna förstår lär ju inte förstå om han blir utsatt först...Teo är även dålig på att förklara sånt. Teo brukar inte göra något oprovocerat heller. Bara om de ibland kanske de vill ha samma leksak och blir arg på varandra, men hur lätt är det att diskutera det när man är 3år? Nej fröknarna måste ju vara där och försöka hjälpa till att medla. 

Jaja...så ska man posta dagislappen om att Olivia ska börja på samma ställe, den 27e feb. : ( Skit!  Hoppas vi flyttar innan dess...



I natt somnade Teo kl 20!! Och inte bara det...han sov hela natten fram till 8! Fattar ni? Det har aldrig hänt hemma någonsin. Så förväntade man sig en utvilad Teo på morgonen...men nä...gick knappt att få upp honom. Vad är det nu då? Jag känner mig liksom störd på något sätt ..som naturare är jag van att 1+1 =2 men inget går ihop för mig när det gäller min lilla toks sömn. Känns som om jag behöver ett slag i skallen för att fatta någonting. Haha.



Av Veronica - 22 oktober 2008 14:57

Hänt idag:

*Fått turtlesen köpt på tradera som vi ska ge Teo i jul. Toppenskick! Men känner mig aningen fattig när man köper begagnade leksaker till barnen i julklapp. Haha. Men turtles är skitdyrt och de här ser helt nya ut (Teo bryr sig inte heller, han är så liten än).

*Olivia har varit supertrött och varje gång hon hållit på att somna så har telefonen ringt.

*Letat efter tjockstrumpor/mockasiner till Olivia vid lämning/hämtning av Teo på dagis men hittar som vanligt bara en av varje och fick ta ett par gamla mockainer som Teo haft vid hämtning. Då såg Olivia ut som en clown, alltid halvstressigt så det blev mockasinerna som var blå med blå och gula prickar så matchigt med brun och rosa randig dräckt, kappa och pilotmössa. Stackars barn! ; )
* Var helt övertygad om att dragkedjan på skötväskan sa "damn" (jäklar) när jag stängde den.

*Jag har lärt mig att kvinnor förlorar 1% av skelettets minralmängd (som bestämmer skelettets styrka) per år och männen 0,5%, samt varför hjärtat förstoras när man blir äldre.

*Stora leksaksboken kom med posten idag. När man har barn är det lika kul att titta i den som när man själv var liten : ))

*Skulle göra omelett idag men råkade hälla i lite för mycket mjölk så det blev "äggröra ala stekt paprika" istället.



Trött Olivia..

 

Mamma, jag vill faktiskt sova nu. Fixa!

Av Veronica - 22 oktober 2008 14:46

Nu har jag fört över bilder sedan i måndags, då skulle vi till öppna förskolan men det blev så sent att vi inte hann med oss. Vi gick på själva biblioteket istället. Teo hittade en kompis där som han lekte med och så spelade via fia..efter hans regler förstås. Sen satt han vid datorn en stund och spelade.

 

Det var lite regn i luften så Teo fick ta med sitt paraply, vad lycklig han blev. Han älskar sitt nya paraply med Blixten på.



Vi gick på stan en sväng sedan och Olivia fick en liten bil, den tappade vi bort två gånger och jag letade som en galning. Olivia är i "tappa och se om det försvinner"-stadiet. Teo pekade på saker han ville ha av tomten, men en stor blixten macqueen ville ha nu för ca 500kr. Eh..nej mamma har inte råd eftersom lille gubben gjort sönder vår TVdosa.. 

Av Veronica - 21 oktober 2008 13:28

Teo blev frisk på söndagen, snabbt som attan! Skönt!
Igår la vi oss med honom kl 21 men somnade inte förrän 23...ändå vaknade han 5 imorse! Fan vad trött jag var! Så ammar ju Olivia tusen gånger på natt också. *trött* Men Teo var superpigg även när jag lämnade honom på dagis kl 9. Konstig unge! ; ) Förstår han inte att han ska vara trött när han bara sovit 6h?


Vi har nu bestämt att vi ska till fjälls med Mathias simmarpolare på nyår. Bara vi två! Utan barnen alltså, vet inte hur det ska gå men Mathias föräldrar ska ta dem i två dagar (en natt). Jisses! Olivia ammar ca 10-15ggr/dygn nu. Får se om hon ammas mindre framåt vintern. Hur som helst är det ett tillfälle att få henne att sluta äta på natten. Hade aldrig gått med på detta om jag inte visste att Annette gör allt för att min lilla Olivia ska ha det bra och inte skrika. Hon får bära hela natten om det är så och det är hon beredd på. Hon har själv övertalat oss att åka och försäkrat oss att Olivia kommer ha det bra. Teo också såklart. Jag hoppas att det blir kul för oss småbarnsföräldrar...hoppas man kommer kunna slappna av. : )

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards