That´s life

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Planer inför jul

Av Veronica - 21 december 2008 00:26

Idag har jag varit på IKEA själv. Utan barnen alltså, var en upplevelse ; ) Det var skönt men jag kände mig hyffsat stressad, kände att jag måste hem till barnen hela tiden. Och så ville man ju gärna hinna hem till middagstid då det blir lite svårt för Mathias att göra mat med barnen och så. Kom ändå hem efter 19 ; ) Köpte ett sådant där målarstafli till Teo på IKEA.  Och så blev det en dyr fyrhjulingbana som jag hoppas han ska gilla. Sen så betade jag av en av 100kr presenterna vi ska byta hos min farbror. Då har jag bara en sådan kvar då. Sprang som en tok och letade julklapp till både Krille och Emil men nu vet jag vad det blir iaf.

Sen köpte jag även en liten grej till Mathias som jag ska pyssla ihop själv. Hoppas han gillar den!


Nu får julafton komma, jag och syrran ska bara hinna julbaka på måndag och Mathias ska hinna fixa skinkan och senapen. Sen så!


Julafton ser ut så här:

12.00 Kommer till Göran.

13.00 Lunch

14.45 Åker från Göran till mamma.

15.00 Ska vi vara hos mamma.

16.00 Mat hos mamma

17.45 Åker från mamma till svärmor 

18.00 Ska vara hos svärmor


Så nu vet ni när vi är borta så kan ni göra inbrott här om ni vågar. Akta er för dammråttorna och elaka grannarna bara. Och om ni hittar något av värde kan ni väl höra av er. 


Det blir kanon schema iaf! ; ) Vill verkligen träffa alla och det är värt att åka runt. Sen har vi förstående släkt som inte halshugger en om man inte kommer i tid. Jag tänker inte stressa på julafton!

Tänk nästa jul, då blir det till att fira i vårat hus så får folk komma till oss istället!



 
 
Ingen bild

Karolina

21 december 2008 15:35

Hej Veronica!

Jag hittade precis till din blogg och har last dina senaste inlagg... jag blev sa otroligt berord av din varme, karlek och omtanke til dina barn. Du maste vara varldens underbaraste mamma! Teo och Olivia ar hur sota som helst! :)

Jag ar sjalv en 21 arig mamma till min snart 14 manaders son, Ryan... Jag kommer fran Stockholm men bor nu pa Malta eftersom hans pappa ar maltes...

Jag vill egentligen bara saga att du verkligen inspirerar mig till att njuta av min son mer. Jag har haft det ratt tufft sen han foddes och innan ocksa... Har lidit av posttraumatisk depression som gjort det svart for mig att njuta... Men den senaste tiden har jag vaknat upp, borjat se pa saker mer positivt och jobba pa mitt sjalvfortroende.

Trots allt haller jag med dig, barn ar det vackraste och underbaraste som finns... :)

God jul och gott nytt ar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards