That´s life

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Älskade barn

Av Veronica - 21 december 2008 01:53

Tänk ändå att jag är där jag velat vara så länge. Sen i 5:an var min dröm att få barn och leva familjeliv. Det kändes hopplöst långt borta då och det kändes inte direkt närmare året efter heller ; ) Tröga år gick och nu har jag två små troll. Mina älskade barn och min älskade man. Jag är precis där jag vill vara, där jag hör hemma, som jag alltid vetat och var menad att vara. Det känns verkligen underbart. Kan inte tänka mig livet utan mina barn och Mathias. Allt känns meningsfullt. Sen är det en del av livet, i vilket stadie man än är i livet, att det inte är en dans på rosor hela tiden. Det vore ju konstigt annars.


Det är häftigt att ha ansvar över vad en människa har för verktyg att utveckla sitt eget jag. Det är så mycket rätt och så mycket fel man kan göra. Reflektera, ett sånt där bra ord som inte kan låta bli att nämnas när man pratar om barn. Varenda sak man gör och säger till ett barn bör helst alltid reflekteras.

Jag såg en mamma på birsta idag som var så himla sur och grinig. Jag är bara tvungen att skriva så för hon ansåg att sin son var det. Sonen var runt 2år, skittrött och säkert jätte less på att gå runt efter mamma och pappa och titta på badlakan, tallrikar och ljusstakar. Självklart gnällar han, självklart drar han benen efter sig eftersom han inte orkar gå mer. Och så säger mamman att han minsann får sätta sig i bilen om han inte håller tyst och gör det hela ännu värre och sonen blir mer frustrerad för att ingen förstår honom. Stackars liten, snacka om missförstådd, snacka om brist på reflektion från mammans sida. En sådan där typisk situation.

Ser jag hos mig själv så blir jag hur less på Teo som helst ibland på birsta, men är han trött så förstår jag det så åker vi hem. Nej less blir jag för att han älskar att trotsa (läs testa oss) på birsta eftersom det är såå mycket man inte får göra...dra i kläder, springa ifrån, ta saker, riva ner. Så, ja det blir IKEAlekhörnan och leksaksaffärer mest när vi är ute. För vilket litet barn vill gå i affärer med mamma och pappa? Det är som om Mathias skulle dra med mig en hel dag och titta på motordelar..då tror jag att jag skulle spy efter ett tag. Eller lägga mig på golvet och skrika....



Mina älskade barn:





 
 
Sofia - ung blivande brud

Sofia - ung blivande brud

21 december 2008 12:24

Åh vad mysigt, eran Olivia är född samma dag som mig :)

http://ungblivandebrud.blogg.se

 
Corre

Corre

21 december 2008 12:40

Åh vilken super mysig blogg du har :) trevlig att läsa :), hur gamla är dina barn ? :) ha det bra :)

http://cpasto.blogg.se

 
Corre

Corre

21 december 2008 20:51

Okej, super söta :), Jag vet inte, klickade runt lite idag ;P kan vara på blondinbellas?, eller någon annans blogg.. :)

http://cpasto.blogg.se

 
Emelie

Emelie

23 december 2008 18:46

Jag håller verkligen med dig, egentligen.
Men å andra sidan så kanske just dom körde 4timmar enkel väg för att kunna gå i köpcentret.. Då skulle nog ingen hantera en sådan situation bra :-)

http://www.mylifestyle.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards