That´s life

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Veronica - 8 januari 2009 18:55

Gud vad vi är trötta allihopa här. Jag skrattar för ingenting, Mathias kan inte formulera sig och Teo blir sur för minsta lilla. Så här kan det se ut hos oss en trött kväll. Vid middagen satt Olivia och kastade bort all mat på golvet, var inte alls hungrig. Teo åt ingen köttfärsbiff utan bara ett rostat bröd. Han är så trött att han håller på att ramla från stolen och Mathias säger "Teo, lek inte utan du måste siita på stooolen" han låter riktigt gay och jag håller på att skratta ihjäl mig. Så sitter vi och äter en stund och så säger jag "gud vad gott det är med bröd och olivolja, varför är det de?" Mathias säger "Det är väl något med det där att man tycker om fett bröd" Jag håller på att bryta ihop för jag tycker det låter så roligt och så säger jag att vi har väldigt intilligenta konversationer. Så sätter sig Mathias vid datorn och jag kommer med en enkät om graviditet/förlossning/föräldraskap, en undersökning från Mittunivseritet vi varit med i. Igen? Förra var väl sista?, säger Mathias och jag säger jaa..men nu är det någon grej efter. Okej..ålder..jag skriver 12, säger Mathias. Jag skrev 1 sa jag. 1mån?, säger Mathias. Ja, säger jag så jag fick stryka det och skriva 12 istället. Å, vad du är dum!, du hade ju bara kunnat skriva 2 efter, säger Mathias..."å nej jag skrev en etta, jag skulle skriva 12", säger Mathias och jag håller på att bryta ihop igen.

Så sätter vi å musik och dansar till The Offsprings "Staring at the sun" och Olivia sjunger aaaa och Teo nynnar och sjunger med där han kan. Teo visar att man ska vicka på rumpan men stannar plötsligt då han inser att Mathias tryckt bort Nemo från datorn och börjar skrika trött. Jag MÅSTE se på Nemo!, säger han och går omkring. Mathias säger att han bara tryckt på paus, Teo gråter och de försöker konversera och de förstår inte varandra. Teo vill trycka på paus fast det är paus, han vill se från början men Mathias får inte trycka fram filmen. Mathias blir frustrerad och försöker hålla tålamodet. Det ordna sig och så kommer Mathias in till mig när jag skriver det här och kastar en plastmajskolv i mitt huvud som inte alls var så mjuk som man skulle kunna tro...

En inblick bara...


Av Veronica - 8 januari 2009 18:11

Mathias tappade bort körkortet för ett tag sedan (*piiist* på fyllan) och idag kom vi (läs jag) på att det kanske är dags att fixa det så han har legitimation när vi ska låna pengar (20e). Blir jäkligt tajt så vi får nog deala med trafikverket för att få det snabbare. Han ska ta kort och skicka in blankett imorgon. Stress! Ibland blir jag halvt galen på min kära sambo som fattas en logisk gen eller något. Sorry Matte ; ) ..jag älskar dig ändå!


Idag har jag inte gjort ett enda dugg, jag har mest vilat med Olivia och suttit och kollat efter tapeter på nätet. Teo var helt slut efter dagis då han somnade runt 12 igår och vid 2 i förrgår. Men igår somnade han faktiskt själv bredvid Olivia efter att jag lagt honom där och han legat vaken i en halvtimme. Duktigt! Får se hur det blir ikväll, han har faktiskt lyckat hållit sig vaken och vi ska försöka hålla honom vaken till 21 och se om han kan lägga sig då. Haha, det är nästan så jag tror på mig själv...


Nu ropar Mathias att maten är klar...han har fixat egna hamburgare med hans supergoda tomat och -rödlöks dressing. Mums!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards