That´s life

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Veronica - 31 januari 2009 08:48

Igår fick vi nycklarna till vårt nya hem : )) Jätte kul verkligen! Dock ser man ju alla skavanker nu när det inte finns några möbler där. Vill helst måla och tapetsera varje rum nu, nu, nu...men vi får ta en sak itaget. Igår flyttade vi iaf in soffan och sideboardet samt alla nyinköpta grejer.


Åh vad trött jag är...*gäsp* Både Olivia och Teo har varit såå oroliga inatt! Teo har haft ont i halsen och fått upp slem hela tiden, druckit mjölk och vatten omvartannat säkert 10ggr inatt, vaknat och varit jätte ledsen för det täpper väl till i halsen. Han har väl lite feber också tror jag. Olivia är så förkyld och hon har varit ledsen nästan hela natten, vaknat hundra gånger. Såklart försvann nappen vid 2 snåret också så jag gick upp och letade en ny utan att lyckas. Ställt klockan idag för jag hade tänkt tvätta allting innan flytt. Men det var proppat i tvättstugan, det brukar jämt vara någon ledig men inte dag såklart...ska gå dit när det är en timme kvar, då brukar många vara klara iaf. Jag har ont i halsen och känner mig varm och yr.


 Idag ska vi flytta resten av grejerna. Pappa ska köra någon bil vi ska låna på Mathias jobb. Så ska vi köpa färg på förmiddagen och försöka hinna måla vardagsrummet idag eller imorgon. Vi tänkte att det är bättre än ingenting, måla väggarna vita och taket behöver målas om också. Nästa projekt är att lägga golv i Olivias rum för där var såklart garderoberna inmonterade utan golv under och garderoberna måste bort för att hon ska få plats med något! Så ut med garderoberna och in med nytt golv snarast! Liite stressigt känns det....och jag har verkligen inte hunnit med det jag bör när det gäller skolan! Tror det blir så att vi lämnar bort barnen idag och så får jag ta mig någon timme med böckerna medan karlarna flyttar kartonger. Först tvättning och nerplockande i kartonger....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards