That´s life

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Veronica - 27 januari 2009 16:27

Här uppdateras det inget...mycket pluggande har det blivit.

Men i fredags bestämde jag mig för att vara ledig hela eftermiddagen utan det minsta pluggande. Som jag sa ville jag hitta på något roligt med barnen så vi åkte till drakborgen där barnen fick busa hur mycket de ville :D Teo klättrade, hoppade, åkte rutchkana och spelade boll. Olivia var en riktig klätterapa hon med som verkligen är i just klätterstadiet. De hade jätte kul! Vi fikade litegrann också, Teo fick en slusch som han älskar och Olivia svepte en festis rätt snabbt...hon fick en efter att ha varit på jakt efter festisar på alla andras bord. :))

 

 

Övrigt i helgen vet jag inte vad vi gjort, pluggat har jag gjort. Jag satt med nutritionen i två timmar och fick fyra sidor från boken klarlagda, fyra sidor bara!! Hyffsat segt! Sen har Teo och Felix (6år) varit på bio med sina pappor medan jag var på stan och shoppade gardiner. Sen samlades vi allihop inklusive Kattis och åt kinamat tillsammans. Mycket trevligt!! : ) Olivia skulle dock ta av sig tröjan hela tiden, den var ju faktiskt liite blöt på kragen ; ) Teo var som vanligt mycket vältalig och Felix skrattade åt honom och även åt Olivia. Han tyckte att "vi hade en rolig bebis". ; )

I söndags var jag värdinna på Tupperwareparty och det var trevligt. Tack Sofie och Elin för att ni följde med! Även mamma och Annette såklart :D

Hade bakat choklad ur min tupperwareform men så fanns den tydligen inte att köpa just denna vecka så det var ju helt onödigt! Men men! Jag införskaffade mig iaf en mmmmmuffinsform i samma silikonmodell. Kul för barnen att bara hälla över..inte behöva vara så noga med att pricka små pappersformar. Dessutom behöver de inte smörjas så det blir fettsnålt och sen kan man göra glass i dem. : )

Igår då...var en heldag på skolan. Olivia blev toksnorig under natten och sov nästan ingenting så jag var toktrött. Åkte med mamma ner men började inte förrän på eftermiddagen så jag pluggade i två timmar och sedan la jag mig på en soffa i cafét och sov. Haha...så kan man också göra, och så upp efter två timmar och fortsätta plugga. Pluggade färdigt nutrition idag på morgonen så nu är jag klar med det vi gjorde förra veckan, (som såklart var en hel del mer än 50sidor nutriton) känns skönt. Denna vecka får vi 150sidor till...tröstlöst... Idag hade vi en sådan dålig lärare så jag gick två timmar tidigare, hon strulade bara till allt så jag blev helt förvirrad. Klassan fick rätta henne att celiaki är glutenintolerans och inte att "tarmen är lite konstig" som hon beskrev det. Och sen börjar folk skruva på sig och skratta till litegrann när man bara blir mer och mer yr av det hon försöker säga.

Imorgon ska vi upp på KTC på sjukhuset och träna infusionsteknik på dockor. Hur ska jag våga sätta sånt på riktigt? Iiii... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards