That´s life

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Veronica - 7 januari 2009 21:52

Konversation med Teo:

Jag: -på lördag fyller Olivia år och då kommer hon få paket.

Teo: -jag vill också ha paket..av tomten!

Jag: -men tomten har ju redan varit här, han har åkt hem till Nordpolen nu.

Teo: -mena du polstjärnan (dagis)?

Jag: -nej Nordpolen..

Teo: -Nordpolen..nordpolen..nordpolen.

Jag: -Ja han är hemma med sina nissar nu.

Teo tänker.

Teo: -Nääää...

Jag: -Jo han är hemma med sina nissar.

Teo: -Nej han har bara muskler och ingen hjärna.


Aprå på? ; ) Teo vill ha paket av tomten varje dag tror jag..men han verkar förstå att det är över nu liksom men försöker ändå liksom lura på oss att han borde få mer paket. ; ) Har sagt att han får paket av påskharen nästa gång..så han väntar nog sig en hare i påsk. Någon som är villig?


Stackars Teo har haft sådan otur idag. Först busade han med en liten tjej på dagis som tog tag i grinden och tittade ut genom den och då gjorde Teo likdant men sträckte ut tungan samtidigt som såklart satt sig fast. Han fick panik och drog såklart, blev blod på staketet och han fick dricka kallt vatten inne. Det verkar gått bra ändå. Så vid middagen hemma så ramlade han från stolen, förstår inte hur han lyckas men bambam så låg han där och hade ramlat rakt på näsan så han blödde som en gris. Och då menar jag blodbad! Har inte sett något dyligt näsblod förut! Hela hans händer och armar och mina armar och det ville inte sluta. Han var ledsen, rädd och i chock. Pratade med honom men inget lugnade honom förrän jag satt på en film åt honom, han somnade en kvart senare med papper i näsan fastsatt med plåster. Efter en timme vaknar han när Mathias kom hem och då återkom chocken och han blev jätte ledsen igen. Men tillslut gick det över. Stackarn...allt ska ju hända samma dag! Och dessutom inget paket från tomten ; ))

Av Veronica - 7 januari 2009 16:07

Som tur är blev vi inte sjuka. Vi har mått sådär men det har gått över. Igår var vi på birsta en sväng. Jag bytte min vattenkokare från elgiganten jag fått av mamma eftersom den var helt bucklig (känner mig som Teo som säger helt jämt). Tänkte jag skulle prova och se att det fungerade (hade tänkt behållit den i kartongen tills vi flyttar) och då upptäckte jag att det var typ ett hål i botten och en jätte buckla längst ner. Någon som avreagerat sig på elgiganten mån tro? Linus, Kalle?? ; ) Vilken tur jag fick byta :D

Sen åkte vi och köpte lite saker till Teos framtida rum, en skrivborslampa, en taklampa, gardiner och skrivbordsstol. Bara att hoppas att inget av det är söndert för det blir inte upppackat förrän vi flyttar in. Om 27dagar.. :D;D

Längtar..


Idag jobbar Mathias till 19 så vi får tjuvstarta med lite mat snart.

På lördag har vi kalas för Olivia! : )) Min lilla prinsessa fyller 1år!! Kl 13 kommer de flesta. Syrran och pappa kommer på kvällen. Får se vad man hinner baka för gott :D


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards