That´s life

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Veronica - 20 januari 2009 21:54

Skolan har börjat och det känns som om jag ligger efter, är så stressad, fastän jag började i måndags och pluggat som ett svin i 1vecka. Vet att de flesta inte ens har börjat. Men jag vet att det är nu det gäller, är taggad till tänderna! Svåraste kursen på programmet och bland de svåraste kurserna som finns, är det möjligt att klara den på första försöket? Jag vill och jag ska! Jag går i ide under tre månader...jag ska fixa det här! Det är oftast inte så svårt att förstå. Det är bra så ofantligt mycket...och konstiga ord man måste slå upp och slå in i hjärnan. Plugg, plugg, plugg är vad som gäller..bara läsa och läsa...de 1000sidor som ska in...


Idag hade vi inga lektioner, klev upp och pluggade ändå naturligtvis, men kl 15 hade vi möte med banken. Det gick toppen, allt är i stort sett fixat. Nästa fredag får vi nycklarna till vårt alldeles egna hus. Jag längtar så mycket! :D Ska bli så skönt!


Nu ska jag återgå till the book...

har hittills läst om hjärtinfarkt, hjärtsvikt, viss kirurgi, epilepsi och hjärntumörer. Ändå känns det som om jag inte kommit framåt...hur ska man orka när man ser hur mycket man har att beta av??

Ovido - Quiz & Flashcards