That´s life

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Veronica - 14 januari 2009 23:00

Känner mig less. Ville gärna plugga ikväll men det är ju omöjligt. Teo somnade i tid för en gångs skull men då är det Olivia som vägrar sova. Hon är jätte gnällig, tror det är pga tandsprickning. Hon har fått upp en tand nu faktiskt, dök upp i söndags. : ) Äntligen!

Har nu försökt lägga henne i soffan, givit Mathias henne med men han lyckades inte heller få henne att sova. Så försökte jag lägga henne i sängen men det var stört omöjligt fast hon är toktrött. Nu är jag jätte trött för att jag kämpat så med henne så nu vill jag bara sova istället och det kan jag ju inte heller. *gäsp*


Gjorde lax idag med ugnsbakade grönsaker och creme fraiche/rödlök sås. Alltid gott, barnen äter inte de grönsakerna så de fick makroner och pasta sås. Rörde ner lite små bitar lax i såsen utan att säga något och jäklar vad de åt rent ut sagt! Först började Teo peta bort de lite större bitarna men tillslut åt han några sådanna också. Tror Teo åt en halv kastrull med makaroner nästan! Olivia åt som vanligt som en häst :D Mathias simmade och kom så himla sent men det är de värt för att han ska få träna...idag simmande han 1,5h..hur orkar man? Hur som helst var jag jätte hungrig när Mathias kom med creme fraichen...var väl lite stressad och sur så när Mathias kom hem så sa Te att "mamma är så hungrig". Inget jag hade sagt, han hade räknat ut det helt själv ;D hihi


Imorgon ska jag nog en sväng på stan medan Teo är på dagis. Han behöver ju kläder nu när han klippt sönder hälften! Och så hade jag tänkte försöka hitta något till mig själv också...men känner jag mig själv rätt så tittar jag på inredning istället..

Av Veronica - 14 januari 2009 09:14

Lilla Olivia har fått sin spruta och hon märkte inte ens av den. Fick ju åka ändå till ljustadalens vårdcentral, stressad jag var...kom 5min innan tiden och då säger hon i receptionen att vi blivit bokade i granloholm fast det är stängt där. Så sa hon att vi skulle gå till doktorn ändå för de var ju där. "Jaha, är det Olivia", sa de när de kom...de hade full koll! Så det var ju tur. 5min senare var vi klar, bra vikt och längd...lite över medelkurvan. : )

Låret blev iaf stenhårt, rött och varmt och igårkväll verkade hon ha lite feber.  Stackars liten!


På dagen igår efter dagis åkte vi ner till stan, bibblan var det tänkt. Men Teo somnade på bussen, gick nästan inte att väcka honom. Han var rätt sur när jag drog med honom ur bussen. Olivia satt i vagnen så henne fick jag ta i sjalen och Teo i vagnen. På 5min sov båda två så där var den bibblan! Jag fick gå en sväng på stan istället tills jag inte orkade bära längre, då gick jag till bibblan ändå och gav Olivia lite fruktpuré. Sen läste vi bok medan Teo bara fortsatt att sova...försökte väcka honom men det var omöjligt. Stackarn...till slut fick jag ta upp honom och då vaknade han till litegrann. Mathias kom och hämta oss och skjutsade ut oss till birsta där vi bytte en leksak som Olivia fått. Mathias for och simmade medan vi tittade litegrann. Köpte en tjock filt jag ska ha som överkast åt Teo. Knäppte kort på en massa andra inredningssaker som jag överväger att införskaffa ; ) Jag har fastnat för att göra fint i tvättstugan, knäppt va?


När vi kom hem spelade jag och Mathias alfapet. Det var ju inte direkt jätte lätt när Olivia blev febrig mitt i allt och vägrade sova. Teo satt vid datorn och rätt var det var hade han klippt i sin tröja (han har tidigare klippt en tröja och ett par byxor) och då var det bara sängen för honom. Vi sa att man inte kan vara uppe och leka om man bara förstör sina kläder, då är man alldeles för trött. Han var trött också, men inte ville han sova. Men till slut så... Jag och Mathias åt föresten goda mackor med ägg, kräftor och aioli. Gott!  Vi fick faktiskt någon timme där för oss själva, jag var så trött så jag visste inte vad jag hette. Vi höll på att skratta ihjäl oss. Mathias vann iaf..men han hade bara tur den jävlen...jag hade bara z,x,h och c:n hela tiden. :D

Olivia sov förövrigt jätte bra inatt och natten före det också. Somnade 00, vaknade 02 och åt och sov till 07, ammade, sov till 08 klev upp. Vaknade väl tre gånger kanske under natten och fick nappen eller buffades. Toppen! 

Ovido - Quiz & Flashcards