That´s life

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Veronica - 9 januari 2009 16:22

Vilken hemsk dag! Orkar nästan inte tänka tillbaka på den. Den har bara varit jobbig! Teo har varit riktigt trött idag och därmed grinig och arg. När vi skulle äta var det verkligen kaos! Det började väl med att han inte ha sin stora lastbil på matbordet och sen urartade det, allt var fel efter det, han skriker och jag förstår inte vad han menar. Han säger om och om igen att han är arg och stampar i golvet. Jag fattar ingenting och jag tror inte han visste heller vad som var fel. Förutom att han fick en gaffel när han sa att han ville ha en gaffel, jag tog då en sked och gav honom och undrade om det var det han skulle ha, nepp...han skulle ha en gaffel från skåpet och inte från diskmaskinen, så fanns det ingen där och då blev allt jätte hemskt....jag kände att det här har jag grepp om, det kändes som om jag faktiskt hade tålamod för en gångs skull. Satt honom i knät och försökte trösta honom, sa att det inte är någon fara, att han bara är trött och att han kan sitta med mig och äta om han vill. Tog hans tallrik och då skriker han och så småningom fattar jag att det är för att tallriken skulle vara kvar där. Så lägger jag tillbaka den och då är det något annat som är fel och han skriker igen. Jag börjar bli less och säger att han nog är för trött för att äta, att vi kan lägga oss och vila en stund. Då skriker han nej och blir helt hysterisk. Förklarar att han behöver inte sova men att han kan göra det om han vill, eftersom han är så trött. Han hör inte vad jag säger och forsätter skrika med och mer. Tillslut blir jag less och bär honom till sängen, lägger mig bredvid honom och försöker trösta men ändå hålla avstånd så han inte känner sig påhoppad. Han lugnar sig lite och jag busar lite med honom, han skrattar men visar surläppen ändå. Vi går tillbaka till bordet och sätter oss. Han sitter där och busar med Olivia och äter inget. Jag har ätit upp för länge sedan och börjar baka. Ska värma smör, värmer men ser att det är för lite. Ska ta mer smör till byttan och tappar hela bregottpaketet där i. Det skvätter hetsmör över mig och det blir en och annan svordom. Tar ett djupt andetag och värmer med smör. Tar byttan från micron, Teo börjar skrika om något helt onödigt, jag blir stressad och ska ta byttan till köksbordet då den bara glider ur händerna på mig eftersom den är täckt av smör längs sidorna. Smör heeela köksgolvet och det är då det känns som om jag skiter i både barn och bak och går och lägger mig. Jag torkar upp och ber nu Teo att hålla tyst när han tjatar om vad jag gör för någonting. Jätte bra mamma va? Jag torkar och torkar och det blir skridskobana på köksgolvet, jag går i smulor och åker omkring. Vägrar ta moppen, jag hatar att avbryta ett bak. Börjar värma smör igen och får tillslut ihop till mina sockerkakor.

Ja sen hade jag sockerkakorna för långt upp så de är hård längst upp, bullarna var inne för länge så de är alldeles torr och jag hade sen inget smör kvar till kakorna jag skulle göra. Det jag fick till var vanljbullarna som blev ljuvliga, tur var väl det! Har iaf hunnit få till grytan till middag där köttet har kokat sedan 12. Nu väntar jag på smör....ja och Mathias då förstås... ; )


Jag som hade sånt tålamod....som för en gångs skull var utvilad imorse. Barnen somnade faktiskt klockan 22 igår!, rekord tidigt! Och vaknade 10!


Hoppas grytan blir god... och att jag lyckas med resten av baket. Nåde den som säger att något inte är gott imorgon! :P

Ovido - Quiz & Flashcards