That´s life

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Veronica - 1 september 2009 12:09

Jag och Teo har precis vaknat.

Teo -godmorgon!

Jag -godmorgonen gubben!

Teo kramar om mig och ligger sedan en stund och tittar upp i taket.

Jag -vad tänker du på Teo?

Teo -jag tänker på att jag älskar dig.

Av Veronica - 1 september 2009 11:58

Vi har köpt en elektrisk flugsmälla. Vi har nämligen husflugor som är omöjlig att hinna ifatt, ligger man i soffan sätter de sig snabbt i ansiktet, på armarna, ja överallt. Det är inte roligt att somna i soffan. De är tre stycken, jag vet inte om det är samma men de är alltid tre stycken i vardagsrummet, varken mer eller mindre. Jag satt i batterier i flugsmällan och kom på att jäklar flugorna dödas ju faktiskt av elchocker...kan jag verkligen? Jag såg en fluga tvätta sig..såg det ut som, den la benen över vingarna och drog bakåt och upprepade detta. Jag har aldrig sett det förut så tydligt. Jag provar knappen på den elektriska flugsmällan och det liksom piper lite, det ser inte ut som den fungerar...jag försöker ta ihjäl en fluga men lyckas inte. Jag släpper knappen och trycker lite på gallret på smällan och ajajaj villken stöt och smällan flög in i datorn. Ops, trodde inte att det var en sådan jäkla ström, jag trykte inte ens på knappen..eller gjorde jag kanske det? Jag har lagt ifrån mig den nu och den hamnar högt, högt upp på någon hylla..

Synden straffar sig själv??

Av Veronica - 1 september 2009 10:58

Praktikplats 8veckor beläget på: Hematologen.

Jag ska utreda blodsjukdomar, vara med på återbesöksmottagning där patienter går på kontroller efter behandling.
Lära mig använda cytostatika, antikroppsbehandling, blod- och trombocyttransfusioner med mera. Kommer också samarbeta med avdelning 7 där även kurator, dietist och palliativt team ingår.  


Spännande värre ju! Ska bli jätte kul att verkligen få jobba något som sjuksköterskan verkligen gör! Hemtologen är kanon, där kommer jag få lära mig mycket. Kommer inte ha några problem med att ta blodprov och ha koll på olika prover efter det iaf.. : ) Super!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards