That´s life

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Veronica - 8 september 2009 13:08

Jag älskar den här låten med videon gör mig illamående. Det får en verkligen att tänka, det är förjävligt, alla dessa föräldrar som bara ignorerar sina barn. Det gör en tyst skada, stor skada, större än vad folk ser och tror. Det är en sådan här tid vi lever i....



Av Veronica - 8 september 2009 12:25

Män som hatar kvinnor. Betyg: fullpott! Den var verkligen så bra som alla sa. Antagligen en av de bästa svenska filmer som gjorts. Jag gillar att den visade sådant som man kanske inte visar att det existerar vanligtvis på film i Sverige. Den var inte stöpt i den svenska mallen där allt måste vara så klyshigt. Jag rös verkligen av den makt en förmyndare har, jag vet inte hur det är i verkligheten det måste jag ju säga men jag vet att många faktiskt utövar stor makt i många yrken från ungdomsboenden till äldreboenden. Jag har svårt att se sånt på film när jag vet att särskillt många unga råkar illa ut. Jag önskar att jag kunde ändra på så mycket. Jag har redan velat bli lärare för att jag tycker att så många blir illa bemötta och orättvist bedömda av lärare och ville åtminstone kunna ha en åsikt i en skola. Men yrket var inget för mig. Jag hoppas att jag på något sätt kommer kunna jobba någon gång med ungas problematik och ha kontakt med sådanna som tar hand om dom och kunna göra skillnad som sjuksköterska. Jag ryser av tanken att så många outbildade får ha så mycket att säga om ibland.

Till filmen så längtar jag efter uppföljaren även om jag tror att den blir ännu mer jobbig att se. Jag håller tummarna att den håller samma standard.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards