That´s life

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Veronica - 23 september 2009 18:49

Mathias tränar och följande händer på en timme:

*Teo spelar TV-spel, Olivia vill också spela. Teo är snäll och ger kontrollen till Olivia. Teo vill visa Olivia hur man gör. Olivia blir tokig, skriker!

*Barnen skiter i TV-spelet börjar busa, det slutar med att Teo stänger in Olivia i vårt sovrum och hon blir livrädd.

*Olivia kissar på mattan.

*Teo vägrar gå och kissa så han lägger sig på mage längst upp på soffan och vägrar gå ner där ifrån.

*Olivia tar tag i gardinen och slänger sig, gardinstången ramlar ner med ljuslycktan på den.

*Olivia slår Teo på flugsmällan



Av Veronica - 23 september 2009 14:52

Ledig idag, skönt, fick inte sova längre än till 7.50, då skulle Teo upp och han tänkte inte sitta och titta på barnprogram själv inte. Olivia upp 8.15 och gick upp. Jag låg och drog mig och barnen klängde. Olivia tog av sig en bajsblöja tydligen. Bajs på sängstomme, kudde och golv. Bra start på morgonen! Kl 11 var barnen lämnade på dagis och jag åker med mamma till birsta :D Vi åt lunch och hon köpte några tröjor till barnen. Kanon!! Teo är överförtjust! Hem 14 med barnen. Sen har det inte hänt så mycket. Lite vad barnen sagt idag:


Teo
"Jag tror jag måste ta flugsmällan...kom fram din lilla fluga..." (sägs oskyldigt så inte flugan förstår upptåget)
"Jag tar hand om den där" (den där är påsen med nya kläder han fått av mormor, får absolut inte läggas under vagnen)
"ooo vad snygg jag blev" (tagit på sig ny tröja)
"mamma får jag läsa en bok innan pappa kommer hem?" (eeh, jaa sen när började han vara intresserad av böcker, och när har jag sagt att han inte får läsa en bok, stolle!)


Olivia
"hålla anden!!" (=hålla handen, till Teo, med mig vägrar hon, de går hand i hand ut från dagis.)
"Giiiin" (=försvinn, Teo stod framför TV:n)
"vat är ja då" (tar på sig Teos tröja på huvudet)
"nana"(=krama, kramar Teo)

Ovido - Quiz & Flashcards