That´s life

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Veronica - 11 september 2009 21:43

Jag har sådan lust att se någon bra film men jag kommer inte på någon! Någon som har tips?? Vill verkligen ha tips..

Usch det ser förjäkligt ut här, man ska verkligen inte ha frigolit bland barn alltså, har köpt en ny hylla nämligen. Men den får inte plats där jag vill ha den i badrummet, för de dumma rören. Då måste vi göra några sorts fötter till den...hmm...

Imorgon blir det städning + utgång och på söndag blir det kalas. : )) Om vi är friska såklart. Skulle vara kul att se Noel, 1år ju!!, var ju inte länge sedan han kom tycker jag. Men samtidigt känns det som Olivia funnits så länge så..


Någon som kan seee vart min hudkräm är?

Av Veronica - 11 september 2009 19:05

Min lillasyster går Psykologiprogrammet, jag är så stolt över henne!  Hon har verkligen kämpat med skolan för att komma in och nu går hon där. Hon är så duktig! Är så glad över att hon trivs också, även om jag saknar henne när hon är där borta i Östersund. Jag önskar dig all framgång syster!

Av Veronica - 11 september 2009 17:53

Jag känner mig sådär ofokucerad som på lokareklamen. Jag känner mig helt död i huvudet. Vad ska man egentligen följa när huvudet är dött? Nyss satt jag på Olivia blöjan ut och in, ut och in!! Jag hoppas jag är frisk imorgon så jag kan gå ut, måste få komma ut. Jag vill köpa nya kläder också, man måste ju platsa bland alla snygga simmartjejer på förfesten imorgon. Var till birsta efter att jag vaknat vid 14.30...var ju ingen höjdare att gå där med barnen när man dessutom har feber, trodde inte det skulle vara så jobbigt men det var bara att ge upp innan jag hittat några kläder eller födelsedagspresent åt Noel för den delen. Provade kjolar dock, av någon anledning trodde jag att jag var ca 15cm större i midjan än vad jag är. Det får ju en att undra över ens kroppsuppfattning.


Ibland är det så svårt att vara mamma, särskillt till Teo. Det är så svårt att veta vad han vill ibland. Som nyss.

Han ville att jag skulle vara glad och busig med hans legobil och vad jag än sa och gjorde så gjorde jag inte rätt. Och han bara fortsatte att upprepa "var glad och busig då!", "med bilen", "var GLAD och BUSIG!" "med BILEN". Förklarade att jag vet inte vad det är han vill att jag ska göra och försökte med alla möjliga bus. Men nej det var inte rätt och tjat och tjat och tjat. Tillslut -"men vad vad i helvete Teo jag vet inte hur jag ska vara och nu orkar jag inte mer". Hela tiden är det någonting, varför tjatar barn så mycket även om man lyssnar och försöker tillfredsställa. De har något sorts kontrollbehov de utforskar. Jag orkar inte med det ibland! Idag har det vara hemskt att inte få på sig skorna först, man stängde bildörren för tidigt, man tog på sig bältet innan honom etc etc. Vet ni hur långt in HM går ute på birsta? Vi fick börja med att springa efter Teo längst in i butiken idag fast vi inte ens skulle in dit. Det är jäkligt jobbigt och hinner man inte ikapp så försvinner han. Roligt att knuffa undan alla i sin väg, blir slalom på HM helt enkelt. Alltid uppfriskande!


Ovido - Quiz & Flashcards