That´s life

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Akuten

Av Veronica - 15 februari 2010 17:22

Ca 00 inatt vaknade Teo och kunde knappt få åt sig andan, det lät som krupp eller någon sorts astmaattack. Han var jätte rädd och det bubblade ur munnen, fick upp en massa slem. Lät hemsk vid inandning. Efter ett tag lugnade det sig lite men hade fortfarande väldig hes inandning, ville helst inte svälja och kunde inte hosta. Ringde Mathias som jobbade natt så han fick komma och hämta oss för en tur till akuten. Jag visste att det antagligen kommer att bli bättre under turen pga den fuktiga luften men jag kände att jag ville att någon skulle kolla vad det var och att han fick något slemlösande ifall det blev värre. När jag kom dit så tog jag Teo i famnen och gick till luckan. Jag möttes av två damer (kärringar) i luckan som tittade på mig som "jaha och vad sjutton gör du här?"...och är bara tyst och väntar på att jag ska säga något. Jaa..jag har en pojk här som...och så försökte jag förklara hur han varit. "Ja men nu verkar det ju inte vara nå fel på honom!, men nu låter han ju inge konstigt"..."jaha du får ringa i telefonen där till joursköterskan", säger dom snorkigt som att jag är dum i huvudet som kom in. Försökte förklara att jag faktiskt ringt en distriktssköterska men det spelade ingen roll. Så jag ringde i den där jävla telefonen där någon säger att det är lugnt eftersom han inte har svårt att andas nu och hon kan "lugna mig för ingen doktor kommer att titta på honom ikväll". Skitförbannand åker jag därifrån och ringer Annette som svär mer än jag över att inte en doktor kan titta på ett barn som har haft så svårt att andas.

Jag hoppas verkligen att någon kan styra upp det här med sjukhuset så att vi i Sundsvall och runtomkring ska kunna få vård i huvudtaget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards