That´s life

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Stan, birsta och alfapet.

Av Veronica - 14 januari 2009 09:14

Lilla Olivia har fått sin spruta och hon märkte inte ens av den. Fick ju åka ändå till ljustadalens vårdcentral, stressad jag var...kom 5min innan tiden och då säger hon i receptionen att vi blivit bokade i granloholm fast det är stängt där. Så sa hon att vi skulle gå till doktorn ändå för de var ju där. "Jaha, är det Olivia", sa de när de kom...de hade full koll! Så det var ju tur. 5min senare var vi klar, bra vikt och längd...lite över medelkurvan. : )

Låret blev iaf stenhårt, rött och varmt och igårkväll verkade hon ha lite feber.  Stackars liten!


På dagen igår efter dagis åkte vi ner till stan, bibblan var det tänkt. Men Teo somnade på bussen, gick nästan inte att väcka honom. Han var rätt sur när jag drog med honom ur bussen. Olivia satt i vagnen så henne fick jag ta i sjalen och Teo i vagnen. På 5min sov båda två så där var den bibblan! Jag fick gå en sväng på stan istället tills jag inte orkade bära längre, då gick jag till bibblan ändå och gav Olivia lite fruktpuré. Sen läste vi bok medan Teo bara fortsatt att sova...försökte väcka honom men det var omöjligt. Stackarn...till slut fick jag ta upp honom och då vaknade han till litegrann. Mathias kom och hämta oss och skjutsade ut oss till birsta där vi bytte en leksak som Olivia fått. Mathias for och simmade medan vi tittade litegrann. Köpte en tjock filt jag ska ha som överkast åt Teo. Knäppte kort på en massa andra inredningssaker som jag överväger att införskaffa ; ) Jag har fastnat för att göra fint i tvättstugan, knäppt va?


När vi kom hem spelade jag och Mathias alfapet. Det var ju inte direkt jätte lätt när Olivia blev febrig mitt i allt och vägrade sova. Teo satt vid datorn och rätt var det var hade han klippt i sin tröja (han har tidigare klippt en tröja och ett par byxor) och då var det bara sängen för honom. Vi sa att man inte kan vara uppe och leka om man bara förstör sina kläder, då är man alldeles för trött. Han var trött också, men inte ville han sova. Men till slut så... Jag och Mathias åt föresten goda mackor med ägg, kräftor och aioli. Gott!  Vi fick faktiskt någon timme där för oss själva, jag var så trött så jag visste inte vad jag hette. Vi höll på att skratta ihjäl oss. Mathias vann iaf..men han hade bara tur den jävlen...jag hade bara z,x,h och c:n hela tiden. :D

Olivia sov förövrigt jätte bra inatt och natten före det också. Somnade 00, vaknade 02 och åt och sov till 07, ammade, sov till 08 klev upp. Vaknade väl tre gånger kanske under natten och fick nappen eller buffades. Toppen! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards