That´s life

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Jobbigt men härligt.

Av Veronica - 2 september 2009 23:08

Läste Veronicas blogg och fick för mig att skriva ner lite klotter.


Jobbiga insidenter med barnen idag:

*Teo ska inte ha kläder

*Teo tar av sig kläderna jag nyss tagit på honom första gången

*Teo tar av sig kläderna andra gången

*Olivia ska inte ha knapparna stängda på tröjan

*Olivia går in i badrummet och badar med kläderna på..

*Olivia tar av sig sockarna och skorna innan vi hinner ut

*Olivia slänger (!!) ner ett glas i golvet, glasbitar överrallt

*Teo har en bil Olivia vill ha och sträcker sig och säger "du kan inte ta den", Olivia bryter ihop.

*Teo går fint från undersökningsrummet fyra korridorer på BVC tillbaka till kapprummet för att sedan springa tillbaka, skratta och inte alls lyssna på att jag inte har lust att jaga honom.

*Teo och Olivia bråkar om vem som ska bära daimpåsen på Elgiganten. Det blir dragkamp och skrik.

*Teo ska ha en film på Elgiganten och gallskriker, sen drar han, försvinner. Vi får gå ut på jakt.

*Teo gallskriker när han inte får ha ett berg spagetti på tallriken.

*Teo arg för att han inte få ha sin sugrörsmugg och måste ha ett vanligt glas.

*Teo arg för att han måste ta rena muggar istället för de smutsiga..hm..

*Barnen sura för att de måste ha köttfärsbiff på tallriken och inte bara spagetti.

*Teo arg för att han fick hjälp att hälla mjölk från det tunga mjölkpaketet

*Teo slänger sig ner bredvid mig med armbågen in i mina revben.

*Olivia övertrött, går omkring och gallskriker, vill inte bäras, inte ligga bredvid, inte ha vatten, ingenting är bra.



Ganska lugn dag alltså! Nu skojar jag inte! :)) Vi har haft en härlig dag, Teo och Olivia lekte jätte bra på BVC, de har busat hemma och de vaknade med ett leende med armarna om varandra. Teo var på IKEA bollhavet och var nöjd, vi har fikat och myst på IKEA utan att någon var sur eller grinig. Teo somnade på en grisblink utan tjaffs (kl 22 men ändå).


 
 
Katti

Katti

4 september 2009 18:24

och jag klagar på att vara hemma med mina barn :P Heltidsjobb är vad dem är! Fast hur jobbigt det än kan vara och hur trött o less man än är så kommer det alltid vara värt det ändå :) och tur är väl de ;) måste ses nåt snart tycker jag! Hur går det med köket då? ska vi hinna göra vårt innan er? ;P

http://kattajonen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards