That´s life

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Veronica - 1 november 2008 19:03

Idag har jag lagt ut Olivias overall på Tradera. Ja, den jag nyss köpte på blocket som inte alls var i stl 80 som det stod i annonsen utan stl 70! Blev ju alldeles för liten så nu är man på overalljakt igen. Det börjar bli lite akut nu som vändret är.


Idag har vi varit hos min farfar och ätit god mat. Vi var först på farmors grav, känns hemskt och konstigt att ha en grav att gå till. 

Maten var i allafall jätte god och med gott sällskap blev det en trevlig kväll. Teo var övertrött mest hela tiden och somnade på vägen hem. Nu har vi nyss kommit hem och Olivia har provat sin nya pyjamas från Dunnis. Den var ju kanon bra eftersom tre knappar bara hoppade loss när jag skulle öppna den. Är det bara jag som har sån här otur eller?? Det är iskallt på natten och nu har min lilla tjej fortfarande ingen pyjamas...99kr senare.



Av Veronica - 1 november 2008 09:42

Igår:

Jag är i Teos rum och leker med turtles med Teo. När jag ska till att gå ut ur rummet möter jag Olivia som är påväg in i hans rum.

"Hej", säger jag åt Olivia.

"Hej", säger Olivia hur tydligt som helst!!

Va? Jag vänder mig om och tittar på henne...hej? "Bravo", säger jag och klappar händerna. Hon tittar på mig och jag säger "Kan du säga hej?".

Olivia tittar på mig som om jag vore dum i huvudet och går iväg.
Haha...tokfia!



Av Veronica - 1 november 2008 09:25

Mathias ska vara borta till på fredag. BLÄ! Åh vad jobbigt. *suck* Men men. Hoppas man får lite hjälp ibland. Det är skitsvårt att vara hemma med två så här små barn själv. Tur att Teo börjat somna själv, inatt gjorde han det också : )) och sov hela natten!! Jag fattar det inte! Det är helt sjuk skönt! Det är plötsligt inte omöjligt att lägga Olivia i lugn och ro. Det är inte omöjligt att få barnen i säng när jag är själv. Synd att Olivia börjat bli så bubblig i magen bara, hon vaknar alltid vid 4-5 och har ont i magen, grinar, vänder och vrider på sig..hon ammar och så somnar hon till och så vaknar hon osv. Vaknar hela tiden fram till 8 då fiser hon lite och så somnar hon in riktigt. Idag fortsatte morgonen genom att Teo (som kommit en stund innan) lägger armen om Olivia HELA tiden och jag blir arg och tar bort den och förklarar att hon måste få sova nu. Till slut lägger han sig ovanpå henne och då vaknar hon. Höll på att få något utbrott på honom, här hade jag legat och ammat säkert 15-20ggr de senaste timmarna för att hon skulle få sova ut så kommer han och väcker henne när hon precis somnat in riktigt. Jag är så slut och arg att jag börjar må illa. Kör ut Teo ur vårat rum och han säger att han vill titta på film men det får han inte. Olivia sitter upp och tittar sig omkring. Teo kommer in efter en stund och säger "hon är vaken nu". Nähä?! Så försöker jag förklara för Teo grundligt att han inte får väcka henne på morgon för att hon behöver sova och får honom att lova att inte göra så imorgon. "Okej, får jag se på monstret nu?", säger Teo.


Jahapp vilken härlig morgon. Min irritation har gått över iaf men jag tror den kommer tillbaka när Olivia är supertrött om 15min och otröstligt inte kan sova.

Ovido - Quiz & Flashcards