That´s life

Alla inlägg den 29 november 2008

Av Veronica - 29 november 2008 00:11

Idag var ju pappa här och åt en snabbis. Skönt att få däcken flyttade. Men nu blev det så att Mathias kom hem redan ikväll! Det är som i en dröm ; ) Helt underbart iaf! Så nu behöver jag inte tokstressa för mig själv här hemma, även om allt nästan är klart är det lite nervöst när någon ska komma hit och titta. Vi måste fixa lite i hallen också och det är svårt om man är själv, lämna barnen uppe och pula på för sig själv nere liksom...


Uppdatering gällande huset enligt följande: inget bud lagd idag (som i fredag) heller! Åh det pirrar i magen! Tänk om vi är på väg att köpa vårat första hus, känns som om vi flyttar hemifrån för första gången...


Idag har jag och barnen bakat lussebullar. Blev jätte goda! Äntligen lussebullar i frysen! Sen har vi varit till stan och birsta. Köpt en jätte fin brun vinterjacka till Teo. Så har jag köpt handtag till fönster, det var ett projekt i sig för att hitta passande. Det slutade i att Mathias får kapa järnpinnen som ska in. För jäkla HSB kan ju inte erbjuda att man får köpa liknande handtag, nej inte utan att man måste köpa till alla fönster plus att man måste anlita en som sätter dit dom för att få köpa dessa handtag. Hur knäpp får man bli? Jaja...

Sen har jag äntligen köpt en snygg prydnadskudde till soffan, letat i år och dar efter något som passar fru Veronica...nu slog jag äntligen till. En med lite blommor i olika lila/cerisefärger så jag köpte en lila vas också. Så blir det inte mörkbrunt i hela vårt vardagsrum längre. Känns roligt att man köpt något som gör det fint här hemma! 

Teo och Olivia åkte rutschkana på IKEA. Olivia har inte åkt rutschkana riktigt förut och hon tyckte det var jätte kul. Hon satt i Teos knä och skrattade. : ) Teo är så himla fin med henne! Även om han är lite väl på henne ibland så vill han alltid väl. Hjälper mig att ge mat, delar alltid med sig och påpekar saker som man "måste" göra för att hon ska ha det bra. Tex att hon måste ha filt på sig i vagnen för att hon inte ska frysa eller att hon måste få mindre bitar för annars sätter hon i halsen. Idag delade han godis och gav henne, hon har fått ätit någon godis ibland, hade tänkt att hon inte skulle äta ikväll, men det var så gulligt av Teo så hon fick de små bitarna ; )

Vi var hos mina svärföräldrar och såg på Idol innan Mathias kom hem. Herregud villka tjejer till att vara hysterisk angående Johan. Vi höll på att skratta ihjäl oss! Sådär har man aldrig varit iaf...dyrkat någon på det viset. Jag förstår inte riktigt grejen. När Mathias kom hem, sträckte sig Olivia efter honom, lillsötis! Teo blev också jätte glad : ) Imorgon ska vi bara mysa! Får se om Emily och Linus kommer något med Maya och hälsar på. :D Skulle vara roligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards