That´s life

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Veronica - 9 november 2008 15:39

Teo har sovit nästan hela eftermiddagen. Inte kräkts något mer faktiskt, han är varm och trött. Dricker litegrann. Jag har passat på att städa undan och moppat golven. Skönt att bli av med tvätten sedan bara.


Jag är så trött, har ju inte sovit många timmar, varit hårt jobb med Teo samtidigt som jag inte heller är frisk. Jag börjar bli övertrött och känslosam till höger och vänster. Tittade på reprisen av sjärnor på is och började gråta när jag såg hur glad Tony Irving blev över sina poäng. Sen blev jag djupt engagerad barnens skolmat på programmet med Bert Karlsson. Blir förbannad över hur maten är och sedan blir jag himla imponerad av Bert Karlsson som man kan kalla vad man vill men är en jäkla drivkraft! Tänk om programmet faktiskt kan ändra på skolmaten så den både är god och näringsrik! Det jag kommer ihåg av skolmaten var fisken som var så snusikig och var indränkt i snuskigt fett. Usch! Sen var det tort ris som jag aldrig åt och resten av maten var antingen helt smaklös eller alldeles för salt. Nu kommer jag ihåg hur det var på lågstadiet där mattanterna liksom tvingade vissa att äta upp och man fick inte lämna mycket. Jäkla idioter, precis som att de har med det att göra! Jag gick alltid och slängde maten när mattanterna inte stod där..då skyndade man sig. Arg jag blir när jag tänker på det...att barn ska behöva akta sig för vuxna människor i skolan. Oj då kom man in på ett helt annat ämne, hur lärarna uppförde sig! Det tar vi en annan gång.. 



Av Veronica - 9 november 2008 12:01

Vilken natt! Teo har kräkts hela natten (och morgonen fram till nu), ungefär varannan timme. Han blir galen och vill ha vatten för att liksom svälja ner men då blir det bara ännu värre kaskadkräkning då magen inte kan ta allt vatten. Så jag har bytt lakan, torkat och gjort rent bunken med spya hela natten. Olivia har som tur är sovit ganska bra inatt, hon tog väl igen dagen. Hon sov i spjälsängen till tvåtiden faktiskt, var där och buffade lite någon gång.


Vid 11.15 klev vi upp, första gången Teo vaknade och inte spydde. Hann upp och dricka lite vatten, vila en stund och sedan spydde han igen. Nu har han inte spytt sedan dess...typ 11.45 Skönt för honom att få en paus och bara kunna ligga vaken och titta på TV.


Mamma var här så jag kunde spring och ta en tvättid, ikväll kommer pappa så att jag kan tvätta. Tur man har föräldrar nära sig : ) Nu är det en hel tvättkorg full plus två nedspydda täcken. Luktar inte gott i badrummet.


Olivia gumman är så förkyld hon också men på bra humör mellan varven, hon undrar nog varför Teo inte leker med henne. Igår satt jag henne bredvid honom när han låg och tittade på film. Då la hon sig bredvid honom och kollade på honom i ansiktet. Hallå där?, liksom.

Ovido - Quiz & Flashcards