That´s life

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Veronica - 6 november 2008 15:34

"Pappa kom hem...för jag längtar efter dig.."

...och håller på att bli tookig...på barnen!

Olivia är snorig och har inte sovit bra på flera dagar, är jätte svår att få att sova både inför natten och på dagen men är däremot trött hela tiden!. Teo sover inte i sin säng längre och är superpigg på kvällen/natten. Teo trotsar hela tiden, tjatar, vägrar svara, vägrar lyssna, springer ifrån. Med en trött Olivia samtidigt så håller man på att gå i taket. Mathias kom hem nu innan jag brinner upp! Idag har Teo vägrat äta maten i köket, jag var snäll och gav honom krov med bröd som han ville ha istället för kycklingen han inte gillade så mycket...men han skulle gå omkring med den hela tiden. Fick gå å hämta honom hundra gånger medan Olivia satt och var trött i matstolen. Sen har Teo gått och "skjutit" folk med en leksak, vilket han får men inte en cm från ansiktet, han vägrade lyssna och fortsatte. Jag gick ifrån honom istället för att ta ifrån honom leksaken, vilket var ett misstag då Teo senare "sköt" Olivia mot huvudet så hon ramlade och slog sig. Sen har det varit ignorera mamma leken hela dagen. Pratar man med honom går han ifrån en, tar man då tag i honom så babblar han om annat för att inte lyssna. Ibland undrar jag om han är en trotsig tonåring? Idag har han även försökt pilla sönder dvddosan också...så hänger han på grinden som han inte får, vägrar sluta såklart. Och håller fast Olivia hela tiden så hon blir ledsen. När hon väl är glad vill säga, snorisen min.

Vilken tur jag ska på tupperware ikväll och få lite avkoppling kanske. Först ska vi på husvisning med min pappa. Spännande! Räknar minutrarna..




Av Veronica - 6 november 2008 09:49

God morgon. Eller nja, har ont i halsen idag, det känns som om någon försöker strypa mig ; ) Så lagom gott. Och ögonen är fortfarande igentäppna på morgonen (liksom näsan), vad är det här? Tur för linsexperten.se att jag har så då jag inte kan ha linser på mig. För det tar en väldans tid att få hit mina beställda linser tycker jag. De skulle komma mellan den 28e oktober och 3november, inte ser jag skymten av dem! 

 Barnen är också dåliga fortfarande, Teo var iaf dålig i magen igår och mådde illa, Olivia är dundersnorig, igår var hon riktigt rödblommig, som om  hon varit ute i frostväder. Nu är hon jätte trött, 30min efter att vi klivit upp..


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards