That´s life

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Veronica - 20 november 2008 23:48

Teo råkade somna igår i bilen på väg hem från min massage, sov mellan 16-18 och var inte direkt trött på kvällen sedan. Somnade vid 3. Han var supertrött imorse, sur och arg.

När jag lämnat Teo på dagis satt jag igång och totalrensade hela Teos rum inför golvläggning. Vissa saker åkte ut i förrådet och resten packade jag ihop och spred runt i hela lägenheten. Att Mathias faktiskt la golvet ikväll var ju helt otroligt! Endast för att jag tjatat så mycket, annars hade det nog inte blivit något nytt golv där inför ev. försäljning. Grejen var bara att det fattades en liten bit på slutet : / Blir till att köpa ett helt till paket imorgon. Typiskt!

Under städningen ringde swedbank och gav klartäcken på vidare lånelöfte. Vad glad jag blev!! Man vet ju inte hur det är nu under finanskrisen.. Kändes så himla skönt!


Sen har jag varit ner till stan med Olivia, köpte bara några smågrejer och ett duschdraperi. Samtidigt bjöd jag som attan på huset. Jäkla envisa människor till att buda ; ) Nu ligger vi högst, gav sista budet vid 13.30, håller tummarna att ingen bjuder över imorgon! Vi stannar vid vårat nuvarande bud...dyrt som attan nu ju! Men jag är inte inställd på att få köpa huset, då blir jag bara besviken. Men det är så himla nervöst. När man aldrig köpt hus förut är det som att köpa något i blindo. Många frågor finns..och vad får man för våran lägenhet? Sen är det allt med insats, pantbrev och lagfart. Staten är väldigt avtändande just nu!  20 000kr i lagfart och 26 000kr i pantbrev. Någon som vill betala? Trodde väl inte de...


Jaja man har iaf fixat till lägenheten så den är redo och har ett nytt giltigt lånelöfte, så det är bara att hänga på hemnet ett tag till om inte detta går vägen. Eller kanske knacka dörr på hela Sågbyggarg?


Hmm...imorgon blir det till att lägga ut lägenheten på blocket...städa först som sjutton för att kunna ta fina bilder (hade ju tagit bilder men de låg på kraschade datorn). Lär väl tokstäda tills man hör mobilen pipa till av någon dum bjudare. Så är det bara att lägga ner och lägga sig å sova istället : / Det visar sig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards