That´s life

Alla inlägg den 22 november 2008

Av Veronica - 22 november 2008 21:29

Nopp inget hus inte. 50 000 över det priset vi tänkte då såklart. Förstår inte vem som lägger så mycket pengar på ett så gammalt hus. Men men det kanske var någon mening med det hela. Nu står vi ju iaf verkligen på startlinjen, nytt lånelöfte, allt i lägenheten klart (nytt golv i Teos sovrum, gjort fint i badrummet med nytt draperi, pedalhink, matta och badhanddukar) samt tagit fotografier och skrivit försäljningsannons. Imorgon blir det redan visning igen på ett annat hus ; )


Igår hade vi en sådan mysig kväll, kändes så avslappnad och lång (inte stressig)...verkligen sådär ledig kände jag mig. Underbart! Vi såg på idol och tittade på hus på hemnet.


Idag vaknade vi kl 10 och jag hann måla köket (bakom dragdörren som jag missat), städa, laga mat och alla hann äta maten samt vara påklädda för utgång till 13. Helt otroligt, det är inte lätt med två barn det inte. Så vi var ute på birsta vid 13.30 och var runt överrallt och tittade efter micro och vattenkokare som vi ska få i julklapp av div föräldrar. Mircovågsugnarna var dyrare än vad jag trodde ändå, men vi hittade väl en tillslut tror jag. Sen sprang vi runt och tittade efter en av de sista julklapparna vi måste köpa. Hittade inte storleken så det får bli till att åka till stan någon dag. Köpte pedalhink på Jysk och badhanddukar på Coop, älskar sånt så det var kul!. Äntligen köpte vi dammsugarpåsar också som nu var akut eftersom det var trädamm 0,5cm i hela Teos sovrum efter golvläggningen och dammsugaren inte tog ett dammkorn till. ; )

Mathias var jätte duktig idag ; )) Klagade inte en enda gång, det var väl duktigt av honom! Jag tror det var för att han slapp springa på en massa klädaffärer... Teo var också duktig fast han var rätt trött på slutet. Vi kom inte hem förrän vid 19 tror jag.


Nu ska vi äta chips, godis, ostkrokar och majshattar. Blev rubbet ikväll, lite tröst kanske för det nedlagda husköpet. Köpte även majskrokar till Olivia som jag tänkt köpa länge nu, de var nog det godaste hon ätit tror jag ; )





Ovido - Quiz & Flashcards