That´s life

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Veronica - 25 november 2008 23:03

Mathias jobbar natten eller dygnet eller vad man säger. Teo somnade 21.15, kanontid! Olivia somnade nyss. Så nu sitter jag själv och försöker slappna av. : ) Mathias är väl ledig imorgon men sover väl mest. Sen åker han bort och jobbar igen i fem dagar. *suck* Jaja, han får väl passa på nu antar jag. Sen är han ledig från 15dec till nyår. :D Sen jobbar han 20dagar och efter det är han föräldraledig 20jan-31feb. Usch tiden går så fort, snart sitter man i skolbänken igen och Olivia går på dagis. Jag är så nervös över att inte klara skolan att jag inte ens vill tänka på det. Men jag är inställd på att plugga svinet av mig...det är det enda som är tänkbart så mycket man ska kunna, omänskligt mycket.


Sitter och kollar på Brothers and Sisters, pendlar mellan att tycka det är bra och tycka att det är en jobbig serie. Så himla känslomässigt hela tiden! Tittade nyss på Christine, mer lättsmält ; ) Höll på att sätta i halsen när sonen gjorde sina karatemoves...

Av Veronica - 25 november 2008 18:42

Vi åkte ner till stan vid lunch, hade inge mat hemma så det blev korv med bröd där nere. Så köpte jag lite kläder till Olivia som hon behöver. Teo fick en tröja också och en ryggsäck han ville ha ; ) Ryggsäcken får han ha extra kläder i på dagis. Hittade kallingar till honom också, halva priset, bara att passa på för underkläder kan man aldrig ha för mycket av tror jag.

 

Teo var supertrött efter en timme så vi åkte hem ganska snart, handlade lite mat först. Gjorde sagetti och kycklingsås till barnen när vi kom hem. Det var poppis. Teo var så trött så vi tog oss ut för att han inte skulle somna för tidigt, så det blir som förra natten. Vi tog med oss pulkan och Teo åkte som bara den. Tyckte det var jätte kul! Olivia åkte också en sväng med mig men hon tyckte det var mer läskigt än kul tror jag så hon satt mest i vagnen och tittade på. När barnen började frysa gick vi in. Olivia är så rolig, minsta kyla så låter hon som när man hackar tänder. ;D

 


 

Där är föresten hennes nya overall. Förra var ju fel storlek så den sålde jag vidare. Detta är en reima tec, varm och fin! Det är stl 86 för 1-1,5åringar så den är lite stor än men det är bara att vika upp ärmarna lite. : ) Sötis!

Av Veronica - 25 november 2008 11:13

Jobbig kväll igår, Teo vägrade sova och likaså Olivia. Vi försökte lägga Teo vid 21 eftersom han var jätte trött men somnade inte förrän 00. Man blir så irriterad, han ligger och vrider och vänder sig, pillar och håller på. Jag och Mathias låg bredvid honom i omgångar tills vi höll på att bryta ihop båda två. Runt 00 när han somnat hade jag somnat till och jag klev upp helt borta och förvirrad, Olivia hade somnat med Mathias i soffan. Jag la mig igen för natten. Natten blev dock skön, Teo sov som en stock och Olivia också. Tror hon bara vaknade tre gånger inatt. Jag vaknade av väckerklockan och kollade förvånat på barnen som låg helt utslagna. Stängde av nästa väckning också, vaknade en timme senare 9.05, missat dagis, fick ringa och säga att Teo fick bli ledig idag.


Åh, Teo har precis hällt ut allt lego på golvet och jag är arg som ett bi. Säger att antingen plockar han upp det eller så får han inte leka i hans rum. Blir ignorerad till svar och han säger bara "jag ska kasta på dig". Jag får upprepa mig flera gånger för att försäkra mig om att han hört vad jag sagt.


Jag hade tänkt tvätta idag men det går inte med två barn hemma. Skulle varit till stan för att klippa Teo lite. Han ser ut som ett litet troll nu :D

Olivia är jätte dukig på att gå nu, går riktigt och långt om hon bara vill. Min duktiga tjej : )

Ovido - Quiz & Flashcards