That´s life

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Adrenalinpåslag här då

Av Veronica - 21 januari 2009 23:18

Har nu legat sedan 21.30 och försökt sova, det är helt omöjligt. Somnade tre gånger när jag försökte lägga Teo som inte alls ville sova och sen när jag la mig själv då går det fasiken inte att kalla hit Jon Blund.  Herregud, jag har haft det likadant sedan i måndags då skolan började, tror jag har för mycket adrenalin i kroppen, det värkar säkert helt sjukt men ni som vet hur kursen är tror jag inte blir helt överraskad över de varv man lyckats varva upp sig inför skolan. Jag blir knäckt snart, jag är såå trött men det går inte att sova. Imorgon ska vi studera hemma själva och jag är ändå stressad över att komma upp imorgon bitti. 


Idag hade vi en rätt seg lärare på förmiddagen som inledde föreläsningen med att berätta hur otroligt svårt ämnet var, upprepande gånger! Man blev ju väldigt motiverad....och det var dessutom väldigt enkelt men hon pratade såå segt att jag kände hur jag riktigt trummade med fingrarna och tänkte att hon verkligen slösar bort min tid just nu. Lektionen handlade om Epilepsi, MS och ALS. Inte så svårt att läsa på själv på det. På eftermiddagen hade vi en superbra lärare istället som verkligen gjorde ämnet intressant, det handlade om allt från olika njurstenstillstånd, struma och leversjukdomar m.m. mycket kopplat till kirurgin som förbättrar tillstånden. Lite mer invecklat...mycket intressant och jag har verkligen lärt mig mycket nytt jag inte visste! Synd att att det ska finnas så krångliga namn på saker bara...kan ni säga choludockusalitasis. Om ni vill lära er något nytt så är det gallstenar i de djupa gallvägarna...inte alls så okomplicerat som det låter. Nu kommer jag komma ihåg det iaf...


Nej man kanske ska prova att sova igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards