That´s life

Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Seg dag.

Av Veronica - 15 november 2008 16:23

Natten var olidlig. Olivia somnade vid 00. Jag och Mathias har inte hunnit prata någonting så vi låg i soffan och pratade till 02, då somnade jag. Hade inte borstat tänderna eller tagit av mig linserna då Olivia vaknade 03. Sen ammade hon i stort sett hela natten av och till. Gick nog aldrig någon gång mer än 40min mellan gångerna iaf. : / Var helt slut när barnen vaknade vid 9. Jag ville inte kliva upp och var helt yr. Mathias tog barnen och jag försökte somna om men det var inte så lätt, låg och vilade till 12 iaf. Slumrade till ibland och vaknade av en arg Teo som tyckte det mesta var fel. Hela fortsatta dagen har varit väldigt skrikig för Teos del, han har kommit i en till period där allt är jätte hemskt...går mackan sönder är det ju katastrof, spillar han så dör han och han gnäller hela dagarna på att inte får äta klubbor och popcorn som han vet finns i skåpet. Allt är fel och han vill styra vad vi gör och inte gör. Ibland blir man less men nu är jag så van och vet precis vad jag ska göra i alla situationer för att det ska bli så bra som möjligt. Det känns jätte skönt! Tror det värsta förut var att man inte visste vad man skulle göra och att man hade för lite kunskap för att förstå vad han faktiskt var ute efter och varför han känner som han gör. Då blir man så frustrerad. Men nu blir jag inte det längre. : ) Och det märks att Teos perioder blir kortare ju bättre vi är att hantera hans utbrott. Det vi gör är att inte lägga stor energi på att bråka med honom, vi säger bara att "jag ser att du är arg/ledsen nu, men det är ingen fara att...mackan gick sönder/vi inte hällde mjölken snabbt". Sedan så uppmärksammar vi inte beteendet så mycket och han ger upp efter ett tag. Istället för "men herregud du förstår väl att..." eller "så här kan du inte hålla på!".


Så det var den dagen, vi har inga vinterdäck har inte vågat ut i snön. Mathias ska beställa på måndag. Vi har vinterdäck men de är så dåliga att vi inte orkar sätta på dom innan vi får de nya.

Mathias var ut med Teo en stund för att han skulle få göra av med lite energi eftersom han sprang omkring här som en yr höna och skällde som en hund samt slängde sig på oss. Teo åkte rutchkana, slog sig och ville in ; ) De åkte lilla biten till ICA istället för att köpa lite mat. Teo blev mest glad för en ost de köpte istället för godis och chips. Tok! Mathias ska göra tokgod mat idag med entrecote. Igår gjorde han fläskfilé, hemmagjord klyftpotatis med paprika, lök och svamp samt en sås på grädde och peppardippmix. : )) Blev godare än godast!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards