That´s life

Alla inlägg under september 2009

Av Veronica - 21 september 2009 10:30

Dagen uppbokad.


9.00 upp

9.30 frukost till barnen.

10.00 hänga tvätt, slänga in en tvätt till, plocka ur diskmaskinen, ställa in mer disk. Plocka kläder, bädda sängen, städa. Fixa kläder till barnen, leta strumpor, klä barnen, borsta tänderna på barnen.

10.45 gå till dagis.

11.15 ta bussen till stan.

11.40 träffa mamma på stan, äta lunch.

13.00 ta bussen till sjukhuset.

13.30 börjar jobba på praktiken.

21.30 slutar jobbet.


Är redan trött, hur ska man orka praktisera så länge?

Av Veronica - 19 september 2009 22:16

Har haft en underbar dag. 75års kalaset var jätte trevligt : ) Var på lörudden och åt jätte god mat. Havsinspererat, jag åt en himelsk god fiskgryta samt skagentoast till förrätt. Trevligt att träffa farfars släkt också, de är verkligen trevliga. Barnen var dock väldigt rastlösa på restaurangen, jobbigt!! Så vi fick gå ut tidigare och vi passade på att ta lite kort på barnen.

    

Sen åkte vi till min farbrors stuga och fikade. Tack för en härlig dag och grattis än en gång farfar!


  


Nu är jag trött som få! Mathias är ute i krogsvängen. Barnen är vilda...får inte dom att somna. Olivia är dötrött men vägra ligga ner. Teo vill busa med Olivia...ja osv..





Av Veronica - 19 september 2009 19:57


Virre  Patty  Hej! : ) Vem är du?
Patty  Virre  hey, Age/Sex/Location? :)
Virre  Patty  23, Sundsvall
Patty  Virre  hey whats up babe, U got a webcam? finally someone adds me, I am soo fuckin horny today for some reason lol
Virre  Patty  driver du med mig? 
Patty  Virre  listen hun, I am just about to start my webcam show with jen, come chat me there in my chat room? We can cyber, I will get naked if u do..lol!
Virre  Patty  haha tror du att jag är dum?

Patty  Virre  I can show u how to watch free if u promise not to tell anyone else how to do it???PLEASE:-$
Virre  Patty  hejdå
Patty  Virre  well since its free the law that u gotta be 18 (nudity involved), u have to sign up with a credit card for age verification! BUT .. Once you are inside, just clikc on "Webcams" let me know what name you use to sign in with so I know it is you babe! http://www.fill out the bottom of the page then fill out the next page as well and u can see me live for free!


(OBS, tog bort adressen ifall att)

Av Veronica - 17 september 2009 11:36

13.30-21.30 jobbar jag idag (praktik). DRYGT! Hoppas vi har att göra på kvällen annars går tiden så lååångsamt. Det är skit att man inte får betalt egentligen för man jobbar ju verkligen.


Torsdag idag, snart helg, imorgon kommer barnbidraget :D På lördag så ska vi fira farfars 75års dag! Han bjuder på mat på restaurang. Längtar! Min farfar är bland de häftigaste människorna jag vet, han gympar, orienterar, cyklar och är med i föreningar etc. Dessutom tar han hand om ett hus helt själv. Jag hoppas att jag är lika mycket i form som han när jag blir 75år! Skulle förvåna mig väldigt men ändå ; )  Han är verkligen en förebild min farfar, min granne och gammelfarfar till mina barn, som tycker så mycket om honom.



Av Veronica - 16 september 2009 16:43

Våran tvättkorg kan bli full på en dag. Har tänkt att man skulle haft iaf 1½tvättkorg så kan man ha underkläder i den lilla. Fick ett mejl av Ellos som undrade om jag var nöjd med min hylla (för mejlen är väl högst personliga ) och kom av en slump in på ellos sida och hittade denna. Vill ha!!

   Bild tagen från ellos.se

Den och en vanlig brevid, skulle vara toppen fint!

Men dyr 1199kr!! Halvapriset i mejlen skulle sitta fint nu..

Av Veronica - 16 september 2009 16:26

Måste måste måste, göra en hyllning till alla sjuksköterskor! Villket jäkla jobb de gör, vad duktiga de är!

Hur håller ni reda på allt? Den patienten har det och det och nu mår den så och då går det inte att göra såhär och läkemedelet måste ändras och läkaren skrev ut det men det kan inte ges för h*n har högt sånt värde. Där måste vi göra en blododling för det där och hud, förvirring, andning etc etc etc. Patienten mår så här men det är nog inget sånt för det kan vara biverkningar på den och den medicinen. Och här misstänker vi det för att det är såhär, nu måste vi tillkalla läkare och där måste vi ändra doser. Här måste vi göra en sådan för att dessa värden är dåliga...

Hur ska jag klara av allt det där??


Av Veronica - 15 september 2009 20:37

Ibland har man för lite att göra, vi har nyligen fått internet så vi kan använda två datorer samtidigt, om barnen är igång med något smiter man iväg. Hittar man inget att göra kan man prata med sin partner i rummet bredvid. Det kan se ut ungefär såhär...



Virre säg



 jag-"vems nycklar är det där då"

Teo-"mina....men jag behöver ju också nycklar"




BjorQ säger:

haha

Virre säger:




tänk att vi missat det, klart ungen ska ha egna nycklar, hur ska han annars komma in?

BjorQ säger:

haha

kanske han ska ha en nyckel då ge han din!

Virre säger:




min? hur ska jag komma in då?

BjorQ säger:

vad ska du in och göra?

sen så hämtar jag alltid dig för att det är sååå långt att cykla?=)

Virre säger:




Cykla, va va?? Nej nu tror jag, har jag missat något...vad är en cykel? Något ätbart antar jag.

BjorQ säger:

självklart, som en bulle fast mycket godare

Virre säger:




Godare än bulle, hurru jag tror vi tar en cykel nästa gång vi fikar...låter allt för smarrigt med en sån där cykel..

BjorQ säger:

hej jag vill ha en cykel och en kopp latte tack!

Virre säger:




Oja, det vore något.




Helt meningslöst, men ändå : ) Sen skickade han ett youtube klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=S6hCNZzRBDc&NR=1


Roligt : ))

Av Veronica - 15 september 2009 18:59

Har har precis kommit på veckans frågeställning. Var är bäst, att ett barn är, artig eller snäll?

Det självklara svaret är ju båda men jag tycker det är konstigt att det verkar som att det prioriteras att lära barn att vara artiga. Precis som ett framtvingat tack skulle vara så himla viktigt, eller enligt min mening dumt eftersom det bara är pinsamt för barnet och krystat. Om man som föräldrar säger tack så gör snart barnen det och om inte är det ofta för att barnen är blyga och då är det ju bara så. Då är det viktigare att lära barnen att dela med sig, tipsa om hur man uppmuntrar andra och hjälpa andra. Teo är helt fantastisk på det, Olivia satt sig precis i vagnen och han frågar om hon vill ha täcke...han går och hämtar ett täcke och frågar "fryser du?". "Såja, lite sådär, nu kan du sova..", säger Teo och springer till pappa och säger "nu sover Olivia, schhh". Han ser alltid till att alla andra får en del av kakan om han får, särskillt att Olivia också ska få. Han frågar hur man mår och om han ser att man är stressad eller dyl så kramar han om en.

Teo säger aldrig tack till folk han inte känner så väl, han är för blyg, betyder det att jag har ett ohyffsat barn så so be it!

Ovido - Quiz & Flashcards