That´s life

Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Veronica - 20 augusti 2008 21:03

Åh börjar bli uttråkad på att vara hemma nu. Samtidigt som det känns skitjobbigt att börja plugga igen. Även om det är jobbigt att vara hemma så blir det ännu jobbigare att försöka vara hemma samtidigt som jag pluggar sen...för jag vill inte att Olivia går mycket på dagis. SKITDAGIS!


Mathias ska ladda ner lite "Buffy och vampyrerna" åt mig. Det var länge sedan...får se om han får tag i första säsongen, skulle vara kul att se. Är man barslig för att man tycker om Buffy eller? I så fall är jag väl det då ; ) Barslig morsa, töntmorsa.

Men vem kan motstå spike?

Eller alla snabba kommentarer?



Av Veronica - 20 augusti 2008 20:30

Hur klantig för man bli? Varför har vi låtit flaskan med salubrinet legat i fotöljen i flera månader utan att lägga in det i skåpet? Gissa vem som var på det idag? Just det, mitt lilla charmtroll. Det blev salubrin över vardagrumsbordet. Åh vad det luktar smarigt i hela lägenheten.

Av Veronica - 20 augusti 2008 18:40

Åh villket härligt hus vi tittade på idag, eller snarare gården. Alldeles brevid södra bergets slalombacke samtidigt gränsar tomten till skogen. Lite litet hus men bättre än lägenheten. Men det blir väl aldrig något. Var väl 15 familjer som tittade idag och det är även en till visning. Fan också, vart kommer alla familjer ifrån? :P

Idag har Teo varit busig hela dagen, jag är helt slutkörd. Vi skulle ju till biblioteket men det blev bara om Teo plockade upp sina kritor han hällt över hela bordet och golvet i köket. Han totalvägrade fast jag erbjöd mig att hjälpa till. Pratade med honom flera gånger om att vi inte kan åka till biblioteket innan han plockat upp. Efter 40min sket jag i det och vi åkte till bussgods och det blev ingen bibblan. Får se om han plockar upp imorgon så vi kan åka dit. Han måste lära sig någon gång, han är mycket för att hälla ut allt han ser, blir lite jobbigt att städa efter honom då!


Okej, igår natt var jävligt jobbig. Men vad kallar man denna natten då? Olivia var snorig. JÄVLA FÖRKYLNINGAR! Hon var såklart törstig HELA natten, då menar jag uppehåll på kanske två 5minutrar på hela natten. Kl 5 imorse grät jag nästan av utmattning och jag orkade inte längre. Olivia låg bredvid mig och smågrinade. Mathias kom, jag trodde han skulle stänga dörren för att han skulle få sova men han tog henne istället. Jag hade linserna i då jag inte haft tillfälle att kliva upp för att ta ur dem. Men jag hade tänkt hela natten på att jag måste få henne att sova så jag kunde ta ur dem att jag fått för mig att jag gjort det. Märkte inte förrän vid 9 på morgonen att jag hade dem i. Olivia somnade tillslut vid 7tiden tror jag, jag minns inte men jag fick sova en stund där på morgonen. Så det var den natten. Jag överväger att stanna uppe hela natten inatt, hellre titta på TV än att försöka sova och så får man inte. Så här kan de se ut när de väl sover.. (Olivia och Teo en morgon för några dagar sedan)


Teo är så gullig, ska alltid hålla om lillasyster när han vaknar till lite.

Ovido - Quiz & Flashcards