That´s life

Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Veronica - 25 augusti 2008 00:54

Jag har fastnat i att barnen behöver vinterkläder till vintern så jag sitter bänkad på tradera hela dagarna. Idag köpte jag en trenchcoat till Olivia som hon ska ha som typ regnjacka i höst.

 


Var nära att köpa en didriksonoverall till henne också men då dök snålpelle upp när den började närma sig 300spänn (typ 700 nypris). Hon behöver egentligen inte en dyr overall då hon inte kommer leka hela dagarna ute som Teo kommer göra på dagis. Tur Teo kan ha sin overall. Det blir ju en massa man ska köpa i år, det är dags för SNOWBOARD för Teo såklart! Så blir det längdskidor och skridskor och hela baletten. Se om man prickar in bytesmarknaden! Olivia ska ha skor också, vill ha ett par snygga stövlar till henne nu i höst så hon kan gå lite på backen ute, hon som älskar att gå. En varmare jacka behöver hon snart... Kul att handla men dyrt som satan!

Av Veronica - 25 augusti 2008 00:34

Idag sov Mathias då han jobbat natten. Så för att inte störa mötte jag och barnen upp syrran min och pappa på norra berget. Blev en heldag där, blev bjuden på räkmacka av pappsen. Teo åt en belgisk(?) voffla som mest smakade som en efterrätt men låg naturligtvis Teo i smaken. Vi skulle sitta ute såklart men hittade bara ett bord i skuggan, kallt som sjutton! Men i solen svettades vi sedan hela dagen.
Teo gungade på Olivia. Åh vad han älskar sin syster!

Teo sprang omkring och var hyffsat slut när vi vände hemåt igen.


Ovido - Quiz & Flashcards