That´s life

Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Veronica - 30 augusti 2008 00:51

Fattar inte att tiden går så fort. Ser på nyfödda och ser plötsligt att Olivia inte är ett spädbarn längre. Sen när?

Hon kan ju krypa riktigt nu. Fort det gick. Den 9e aug kunde hon bara backa...här backar hon in i klädhängaren hos Annette och Anders..

Och nu kryper hon för fulla muggar, fått sätta upp grinden för trappen igen..

 

Hur söt får man bli?

Av Veronica - 30 augusti 2008 00:47

Lärt mig idag:

Paprika är en variant av chili.

(bara jag som inte visste det?, känner igen det dock men inte lagt det på minnet)

Dumt sagt av mig idag:

Jag: "åh vilken god pizza, det var gott med sånt där grönt på"
Mathias: "du menar pizzakryddan?"

Jag: "ja just de ja"

Mathias: "wow fantastiskt!"

Av Veronica - 30 augusti 2008 00:33

Idag (läs fredag) har Mathias varit..LEDIG, tada!! Yes! Så himla skönt. Idag var vi först till donken där Mathias köpte sig några burgare då han inte ville ha fisken som var kvar. Så var det meningen vi skulle till stan men då hade vi glömt sjalen så då var det hem igen och så blev det birsta istället...och en sväng förbi handelshuset. Vi hittade inget på birsta men Teo fick iaf leka på IKEA lekrummet. Han blir så stolt över siffrorna han får stämplade på handen :D

Sen var man ju tvungen att köpa 1,8kg godis då det kostade 1,9kr/hg på Coop forum. Man fick armbåga sig fram! Helt kaotiskt var det! Godiset flög över golvet och påsarna tog slut. Folk fick ta fryspåsar, men sprack och en tredjedel åkte ut över golvet!! Det var bara att plocka om igen. Mathias sa att det nästan är värt att köpa godis för 8.9 för att slippa bråka. Haha. Så hittade jag ett par badbyxor åt Olivia för 20kr också. Hur söta som helst!
Hemma gjorde vi pizza med köttfärs, jalapenos, rödlök och röd paprika. Det var underbart gott! Med ajvar såklart! Mathias är så himla duktig på att göra mat.
Kvällen bestod av godis och glass med kolasås. Fått någon nojja på kolasås som aldrig brukar äta det! Tittade på "röd drake", himla bra film tycker jag. Barnen somnade faktiskt i hyffsad tid så fick man lite tid att skicka iväg en annons på blocket. Säljer spälsäng, skötbord/byrå och tavlor. Få se om man får något sålt då.

Ovido - Quiz & Flashcards