That´s life

Alla inlägg under februari 2010

Av Veronica - 20 februari 2010 18:45

Den hårda verkligheten fortsätter och det är svårt. Jag sitter med oron i magen, mest en känsla av att inte veta vad som komma skall. Jag tycker inte om att inte ha kontroll, jag vill veta allt helst. Och hur svårt blir det inte när allt som ingår i den grundläggande tryggheten svävar fritt och kan formas lite hur som helst. Valet jag gör nu på egen hand påverkar andra människors liv. Det är skrämmande att vara själv i det valet och att ta ansvar över det. Jag vill skynda bort, gömma mig ett tag, vara själv och sova några dagar. Men istället finns inget annat val än att jobba hårdare än vad jag gjort och mer än vad jag tror att jag kan.


Saknar mina vänner just nu. Det är dags att att få någon sorts identitet igen. Saknar mina gamla vänner back in the days...

Johan och Robin...varför ska ni hålla på och larva er i Sthlm?? ; )




    

Av Veronica - 19 februari 2010 07:54

Godmorgon! Jag sitter och äter frukost med barnen och tittar på barnprogram. I eftermiddag är det tentamen på lägemedelsberäkningen. Alla rätt krävs för att godkänt. Jag har nog aldrig varit så dåligt förberedd, men det har väl sina anledningar. Efter tentan ska jag till pappa, ska bli skönt att komma hemifrån och prata lite. Imorgon ska Teo på kalas hos en tjej från dagis, är så glad att han är bjuden : ) Ska bli spännande att se dem leka!


Trevlig helg allihopa!

Av Veronica - 18 februari 2010 12:01

Saknar mina barn idag. Sitter och försöker koncentrera mig på att räkna matte till läkemedelstentan imorgon. Det är svårt just nu. Vill ligga och mysa med dom, mina älsklingar. Tänk när dom kom, det känns så länge sedan men ändå så nyligen. Älskar dom över allt annat.



Teo 1dag. Föddes 3905gram och 51cm lång.

 


Syskonkärlek. Olivia föddes 4015gram och 52cm.

      

Av Veronica - 17 februari 2010 23:22

Har jobbat 12h, är trött och mosig i huvudet. Åkt buss på svinhala vägar hem. Låter som min hjärna i ett nötskal. Längtar efter lugn och ro, att få sova och att få sitta och ta en kopp te själv. Allt är overkligt och långt bort på något sätt. Det är mycket som står framför mig, mycket som ska göras. Jag har aldrig kännt så blandade känslor...aldrig kännt mig så liten men ändå aldrig kännt mig så stark och säker. Vill ta en genväg men det funkar inte så. Jag måste möta arbetet och jag måste möta mina rädslor.


You don't like the sound of the truth
Coming from my mouth
You say that I lack the proof
Well baby that might be so
I might get to the end of my life
Find out everyone was lying
I don't think that I’m afraid anymore
Say that I would rather die trying

This time when he swung the bat
And I found myself laying flat I wondered
What a way to spend a dime
What a way to use the time, ain't it baby?
I looked at my reflection in the window walking past
And I saw a stranger
Just so scared all the time it makes me one more reason
Why the world's dangerous
/Truth nr 2 Dixie chicks.

Av Veronica - 16 februari 2010 08:05

Hela min värld kommer ändras. Jag är rädd. Förändringar kan vara så plågsamt svåra ibland. Jag måste ta mig ur det svåraste jag mött någonsin och jag bara hoppas på att jag har krafter nog. För jag måste få leva igen och hitta ett starkare jag.  Jag måste kunna ta hand om mina barn som jag bör. Jag kommer sakna mig fördärvat men det är något som jag måste ta. Det är dags att tänka på mig.

Av Veronica - 15 februari 2010 19:00

Har lite dåligt samvete för att vi inte varit ute med barnen nästan något i vinter. Barnen är alltid ute hela dagarna på dagis iof men ändå. Idag kom vi ut. Teo och Mathias skottade medan Olivia gungade efter att jag grävt fram gungan, fotade men tydligen så blev det inga kort då. Var så mysigt att se henne skratta, gungandes med en meter snö runtomkring henne.  Efter lite sparkåkande gick vi in och åt chocklad som deras mormor lämnat på morgonen. Hoppas på att de somnar i lika bra tid som de senaste kvällarna, busbarnen mina.


    

  

Av Veronica - 15 februari 2010 17:22

Ca 00 inatt vaknade Teo och kunde knappt få åt sig andan, det lät som krupp eller någon sorts astmaattack. Han var jätte rädd och det bubblade ur munnen, fick upp en massa slem. Lät hemsk vid inandning. Efter ett tag lugnade det sig lite men hade fortfarande väldig hes inandning, ville helst inte svälja och kunde inte hosta. Ringde Mathias som jobbade natt så han fick komma och hämta oss för en tur till akuten. Jag visste att det antagligen kommer att bli bättre under turen pga den fuktiga luften men jag kände att jag ville att någon skulle kolla vad det var och att han fick något slemlösande ifall det blev värre. När jag kom dit så tog jag Teo i famnen och gick till luckan. Jag möttes av två damer (kärringar) i luckan som tittade på mig som "jaha och vad sjutton gör du här?"...och är bara tyst och väntar på att jag ska säga något. Jaa..jag har en pojk här som...och så försökte jag förklara hur han varit. "Ja men nu verkar det ju inte vara nå fel på honom!, men nu låter han ju inge konstigt"..."jaha du får ringa i telefonen där till joursköterskan", säger dom snorkigt som att jag är dum i huvudet som kom in. Försökte förklara att jag faktiskt ringt en distriktssköterska men det spelade ingen roll. Så jag ringde i den där jävla telefonen där någon säger att det är lugnt eftersom han inte har svårt att andas nu och hon kan "lugna mig för ingen doktor kommer att titta på honom ikväll". Skitförbannand åker jag därifrån och ringer Annette som svär mer än jag över att inte en doktor kan titta på ett barn som har haft så svårt att andas.

Jag hoppas verkligen att någon kan styra upp det här med sjukhuset så att vi i Sundsvall och runtomkring ska kunna få vård i huvudtaget.

Av Veronica - 15 februari 2010 16:52

Jag gick in på en gammal kommunity och tittade på en massa gamla blogginlägg från 2001-2002. Det var intressant att läsa, så mycket känslor man hade. Hur som helst så hittade jag ett utdrag ur den första teatern jag var med i. Momo eller kampen om tiden. Så teatervänner som läser min blogg, läs och känn nostalgin.


En scen ur Momo eller kampen om tiden:


Fusi -Har ni märkt vad som är konstigt med tjejen?
Jag har upptäckt att hon är annorlunda än oss, hon kan konsten att lyssna.
Det säger du..jag då..hör på mig...ser ni att lyssna är en stor konst som mycket få människor behärskar, har ni sett hennes ögon så dom lyssnar.


Liliana -Hon säger inget.


Claudia -Inte frågar hon något.


Maria -Hon bryr sig om var och en.


Ettore -För ett ögonblick så kändes det nästan som om jag var -någon.


Liliana -Och när hon tittar på en med sina stora mörka ögon så dyker det plötsligt upp tanker i huvudet som man inte anade att man hade.


Nicola - Hon lyssnar så att obeslutsamma människor får en knäpp och vet vad dom vill.


Daria -Och är man blyg så blir man i nästa stund djärv och fri.


Nino -Dom nervösa blir trygga och dom tungsinta blir glada skitar.


Paolo - Och om någon tycker att hans liv är totalt förfelat och meningslöst som om man är en nolla bland miljoner..., ni vet de där stunderna när man faller ner i ett stort svart hål, duns, tomt, inget blir som man tänkt sig.


Fusi -Och om man då går fram till lilla momo..och för henne berättar allt...då förstår man. Att jag egentligen är något unikt som bara existerar en gång i människosläktets hela historia och jag alltså tvärtom är något mycket speciellt för hela världen på mitt alldelas särskilda vis.

Ovido - Quiz & Flashcards